Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt internet community

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Fritex Emballage APS Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Så blev jeg en del af dette spændende fællesskab, selvom det er 16 år siden, jeg trådte mine første ”firmasko”. I mit nuværende firma har jeg hidtil sparret med et selvopbygget netværk, der har været mere brancherelateret.

Men nu er jeg klar til nye tiltag og har brug for et helt anderledes netværk, og jeg har ladet mig friste af Amino.

Pt. er jeg ved at udarbejde en forretningsplan til et nyt internet community (ikke dating). En brik i dette puslespil er nok ikke overraskende en investor. Jeg har derfor sonderet terrænet, men synes det er lidt af en jungle. Så derfor har jeg brug for lidt råd og vejledning.

Blandt alle Jer skønne resurser herinde, vil jeg høre om, der er nogen, der kan komme med forslag til mulige investorer, jeg kan kontakte, der har særligt kendskab til opbygning af internet communities?

Mange hilsner
Anette

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Jeg er selv ude at jage efter investorere, og har været til en del arrangementer, foredrag samt læst en del.

En af de ting, der bliver sagt igen og igen, er at det er stortset umuligt at få penge til en ide, specielt indenfor web-delen. Grunden er at pengene det koster en bygge første version, er så små at ræsonnementet er at hvis man ikke kan få bygget den, så har man heller ikke det der skal til.

Derfor kunne det måske være oplagt for dig, at partner op med en web-nørd, så I sammen kunne bygge den første version, få kunder i butikken og herefter søge kapital.

Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Fritex Emballage APS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Mange tak for feedback.

Jeg er forberedt på det bliver noget af en udfordring. Og plan B er også at lede efter interesserede partnerne så en første version kan præsenteres.

Men jeg går lige først efter plan A, som er at kontakte mulige investorer, der har speciale indenfor dette område.   

Jeg har fundet et par stykker, der lyder interessante, men deres portefølje indeholder mere produktrelaterede launchings.

Derfor har jeg brug for råd om eller links til investorer, serie-iværksættere, business angles mm, der har kendskab og netværket til at opbygge internet communities.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Fritex Emballage APS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak for links.

Jeg skal nok give dig en tilbagemelding.

God dag

Anette

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Jeg vil give Peter ret meget hen af vejen, som markedet er i dag, vil investor se "proff of concept" inden de træder ind, så de kan value for money.

Du skal overveje hvilken måde du vil gå til markedet på og du kan med fordel bruge LEAN Marketing, som en pejlesnor, der er en gut der hedder Eric Ries som har skrevet et par bøger om LEAN Start Up, de giver en fornuftig ide om tilgangen til det at starte op uden og "brænde" for mange penge af til og starte med.

Brug de forskellige netværk, brug dit eget netværk, lav gerne en NDA, hvis du er bange for andre render med ideen, men forsøg og skab din ide og koncept uden brug af funding, det giver dig så meget mere pondus og respekt når kapitalen skal bruges/#brændes"

Mvh.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Fritex Emballage APS Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MJ,

Tak for dit input.

Er i princippet helt enig, investorer ser i disse tider primært på value for money.  
Jeg er selv i det daglige i kontakt med mange iværksættere, og mener at have en god fornemmelse for, hvornår vi taler om den gode idé eller det unikke koncept og om der er føling med processen frem til launching.

Har stiftet kort bekendtskab med LEAN, som jeg dog mener, kræver en længere teoretisk uddannelse eller ekstern bistand for at kunne operationerne med.

Lige nu er jeg stadig på idé plan, er dog ved at formulere forretningsplan. Ser dog matrixen, markedsføringen og mulighederne for mig. Udfordringen er jeg ikke har det netværk og de investorer, der skal til for at skabe fundamentet.

Mh

Anette

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)