Har i nogensinde været ude for at en Google Adwords annonce ikke bliver registreret i statistikken? Vi fører for tiden en Adwords på vores kampagnetilbud på webdesign med CMS til 4.995,-
Annoncen bliver vist på google som den skal, men der bliver ikke registreret, hvor mange gange den bliver klikket på, antal visninger, pris osv. Alt står faktisk i 0 - og det er jo i sig selv ret kritisk i det annoncens CTR også står i 0%
Nu ved jeg ikke hvor gammel kampagnen er, men hvis den vises i Googles søgeresultater bør antal visninger også kunne ses i statistikken. Har du sat det rigtige datointerval op? At der ikke er klik - og dermed CTR - kan jo være rigtigt nok?
Hvis vi antager, at I reelt har dette problem (og at det ikke er blot endnu et indlæg, hvor I gør opmærksom på jeres produkter ), så kommer her et par mulige bud på årsagen.
Måske er I ikke tålmodige nok? Der går typisk 30-60 minutter før kampagnerne kører, og yderligere et par timer før I kan se visnings- og klikstatistik i AdWords interfacet.
Måske kigger du i Google Analytics? Hvis du gør det, så skal I først have koblet AdWords og Analytics sammen før I kan se oplysninger under AdWords menupunktet i Analytics.
Måske kigger du på den forkerte dag? (husk at vælge dags dato i dropdown oppe til højre...)
Bortset fra det, så har jeg endnu ikke oplevet, at Google glemmer at registrere AdWords visninger og klik. AdWords er trods alt deres primære indtægtskilde, så de plejer at have godt styr på det.
PS. Du kan for øvrigt ikke lave et pålideligt tjek af visningen af din annonce ved at lave en almindelig søgning i Google. Brug i stedet værktøjet "Annonceeksempel og diagnose", som du finder under menupunktet "Værktøj og analyse" i dit AdWords brugerinterface.