Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firma type til .com firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder, søger jeg råd om firmatype til et "lille" internetfirma.

Min kammerat og jeg har længe rodet med en hjemmeside med websalg.

vi er pt. 2 personer (begge 26), om der vil kommer flere ind over vil jeg ikke udelukke.

som udgangspunkt vil vi kører det som et fritidsprojekt, og derfor tænker jeg IS eller AMBA

Jeg har læst en del artikler herinde og på andre sites om hvad der er smartest og åbne. men der er mange meninger.

vi forventer ikke omsætninger på mere end max 10-20.000 om året. det er hygge og fritidsfirma. vi snakker om. men folk vil gerne have der er cvr. nummer. både når vi handler og sælger.

som i kan se er det "små" penge vi snakker om, derfor mener jeg ApS er udelukket.

Hvad vil i råde til at opstarte?

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, enten IS eller Smba... IS er nok det jeg vil starte med...

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du vil have et smba skal du nok gøre det inden der kommer en lov der forhindre nye opstarter of virksomehdstypen

Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst lidt mere om det.. og med udgangspunkt i vi ikke har de store udgifter ( ca. 250 kr til hjemmesiden  om året ), og kun vil holde det småt og på ingen måder har ønsker om at optage lån eller andet. er vi pt enige om at IS er det rette.

På længere sigt hvis det skulle gå godt, og vi begynder at have større summer af penge i omløb, kan vi altid skifte til ApS.

Når man opretter ApS, skal der jo være sikkerhed for 80.000, kan det ligge i varelager? eller er det kun i inventar og andre "aktiver" som man ikke sælger.

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan sagtens oprette et ApS og så have de 80000kr i opstart og herefter bruge af de 80.000kr til varelager eller til at betale advokat omkostninger eller revisor omkostninger i forbindelse med opstarten. Husk de ulemper der er omkring I/S, men det kan du læse mere om herinde. Det kan dog være en fin løsning når I ikke taler om noget der er større som du skriver.

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også muligt at de 80.000 kan være placeret i aktiver det kræver dog at en revisor laver en vurderingsberetning :)

Det er dog at foretrække kontantinskud, da det er billigst i forhold til udgifter til revisor.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)