Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for udgifter til køb af bolig med erhverv tilknyttet? Regler for firmabil? Demorum?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber nogen har stået med lign. idé før og som kan svare mig på hvad de har gjort sig af erfaringer.

Jeg har en idé til en virksomhed, som kræver en bolig, helst med tilknyttet værksted/garage til at producere mit produkt. Jeg har læst mig frem til at hvis der i boligen er tilknyttet rum som kun bruges i erhvervsmæssig forstand, vil man kunne trække en andel af de månedlige udgifter til husleje fra. Hvis jeg så har brug for en ejendom til en hvis pris for at kunne opfulde disse krav til min virksomhed, kan jeg så trække nogle af udgifterne fra som er gået til at købe ejendommen? - hvis fx. hus til 1 million på 150 kvm, hvor de 50 er værksted, kan jeg så trække (50/150 = 1/3) 333.333 kroner fra i skat? Det er i princippet som et værksted: jeg designer mit produkt efter kunders behov ved en pc med dertilindrettet kontor i boligen og bruger værkstedet til at fremstille. Jeg står selv for alt sammen.

Dertil, så kræver mit produkt at der skal fragtes større forsendelser afsted, nogle gange mellem Jylland og Sjælland. Som privat har jeg haft store problemer med at finde virksomheder som kan hjælpe med denne opgave med de størrelser pakker jeg forventer at fragte. Derfor har jeg tænkt på en firmabil til opgaven. Hvad er de vigtigste regler for firmabil? - skal jeg kunne begrunde hvorfor jeg har valgt en given model frem for en anden? - sat på spidsen: er der noget, andet end min økonomi, som begrænser mig i valg af firmabil? - eller kan man i princippet vælge en Porsche som firmabil til transport af halvstore emner?

Et andet aspekt i min virksomhed går ud på at fremstille standard-emner som typisk skal besigtiges og afprøves af eventuel køber inden endeligt afsagn om køb af varen. Til det kræver et egentlig demorum, med dertil indrettede rum. Kan jeg trække udgifter fra til opstilling af dette demorum - også selvom det delvist bruges i private øjemed? - jeg forstår man kan trække husleje fra med en predefineret sats. Et eksempel på en nødvendig del af demorummet kan være en projektor.

Tak på forhånd - i har allerede hjulpet mig med at få mod på projektet.. nu er jeg begyndt at finde ud af - til punkt og prikke - hvad det kræver rent økonomisk for at få nogle gode rammer for projektet.

Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg lagt mit spørgsmål et forkert sted, eller er der ingen som har et bud på et svar?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)