Hej Creative Events
Kompleksiteten af en applikation, afhænger meget af hvad du skal have den til at gøre. I de applikationer jeg har nævnt, er det relativt simpelt, da den egentlig bare skal hente informationer fra en database, og vise dem en efter en (samt lidt andet småt med vores frem- og tilbage knapper, favorit, facebook, sms osv). men alt i alt ikke super kompliceret kode.
Med det sagt, så kræver det at man har erfaring med objekt-orienteret programmering, og mere specifikt med xcode.
Jeg er absolut heller ikke super til at kode endnu, men er ved at lære mere gennem iTunesU.
Ang. kompetencer, så er her en liste over, hvad jeg mener du bør besidde:
- Grundlæggende forståelse for objekt-orienteret programmering (Xcode eller Java, alt efter hvilken platform du vil programmere til)
- Design og layout. Et godt kendtskab til et grafisk program, til at lave en flot brugerflade. (eventuelt Adobe Photoshop)
- En forståelse for det marked du vil udvikle til. Se hvad konkurrenterne tilbyder, og hvad deres kunder mener de mangler. (I vores tilfælde ville mange gerne have en favoritfunktion, samt muligheden for at gå frem og tilbage)
Vores apps har vi valgt at sælge til 6 kroner. Det har fungeret rigtig godt for os. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis er den bedst løsning for din applikation.
Efter min mening kommer det an på 2 ting.
Hvilken platform du vil udvikle til?
Er det muligt at brugeren iløbet af appen's levetid vil klikke på reklamerne?
Når det kommer til platform, så siger statestikken af ud af 10 betalingsdownloads af apps, er 9 fra iTunes Appstore, og 1 fra Android. Så til Android ville det måske bedst kunne svare sig med reklamer
Dernæst kommer din applikations levetid på brugerens telefon.
En applikation som folk kommer bliver ved med at have liggende på deres telefon, og som de bruger ofte. (rejseplanen, facebook, benzinpriser etc.) er jo sandsynligvis gode apps at give gratis ud, med reklamer, da brugeren gentagne gange blive konfronteret med reklamen, og på et eller andet tidspunkt måske trykker på den. Men laver du derimod en applikation der måske kun ligger 1-2 dage på telefonen inden den ryger ud, vil svaret jo være at lave den til en betalingsapp.