Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjerneblødning hos SKAT ??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I perioden 1998 til 2005 var jeg selvstændig.

I dag har jeg med posten modtaget årsopgørelse for årene 2003, 2004 og 2005.

Hvor lang tid kan man forvente, at de fortsat kontakter mig - jeg troede, at man maksimalt gik 5 år tilbage.

Ikke fordi det betyder så meget for de 3 år - jeg skal sammenlagt have 13,- !!!!! kroner tilbage.

Der burde være en bagatelgrænse - alene porten for 3 breve ..... :-)

Hvad sker der lige hos skat ?? Hjerneblødning ?? eller ???

 

 

 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hjerneblødning eller ej, så ville jeg være glad for at det er penge tilbage og ikke den anden vej, selv om det kun drejer sig om små 13 kr :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah.. Det sjovt de kan gå så langt tilbage og se præcis 13 kr..

Min kone var inde og frivilligt indbetale penge til skat fordi hun vidste hun vill ekomme til at skylde dem. Den kære dame siger det bliver omkring 2-2500 - så det betaler min kone selvfølgelig ved kasse 1.

Nu har hun så lige fået et skattesmæk på over 7000 ... er det ikke ret forkert? Jeg synes det er så dårlig vejledt af SKAT damen.!!!!

Sorry for hijacking... 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - det med returpenge - men kan skat gå hele 8/7/6 år tilbage ???

Jeg troede, at det kun var 5 år (opbevaringspligten - eller er den ændret ??) 

Og så burde der være en bagatelgrænse Big Smile Ressourcespild - at ofre kr. 24,- i porto - for et beløb jeg dårligt nok kan købe 2 påskebryg for Smile

 

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Der er tale om at kapitalafkastsatsen var regnet forkert ud hos skat. Det vil sige at, hvis man dengang havde rentekorrektion får man penge tilbage fra skat. I dette tilfælde har de valgt at gå 10 år tilbage i tiden :)

De har endvidere valgt at ingen skal kunne rammes negativt af deres forkerte beregning, hvorfor ingen skal af med penge i den forbindelse :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er tale om at kapitalafkastsatsen var regnet forkert ud hos skat. Det vil sige at, hvis man dengang havde rentekorrektion får man penge tilbage fra skat. I dette tilfælde har de valgt at gå 10 år tilbage i tiden :)

De har endvidere valgt at ingen skal kunne rammes negativt af deres forkerte beregning, hvorfor ingen skal af med penge i den forbindelse :)

Jamen det kan jo så være forklaringen. Først har de måttet beslutte om de skulle lave beregningen korrekt, og det har nok været et enkelt ja - da det jo også kan være større beløb,

Dernæst er der nok kun at udbetale så ingen kan føle sig snydt , mange bække små gør en stor å princippet - og så er det langt dyrere at skulle orientere og sætte grænse ved 25 kr (som jo også en hver ville kunne protestere over) end bare at betale ud, så det lyder ret OK

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

John:
Jeg troede, at det kun var 5 år (opbevaringspligten - eller er den ændret ??) 

 

Det håber jeg da er rigtigt... Jeg ser da frem til at smide de gamle mapper ud fra mit lukkede ApS. Det sagde advokaten dengang.. Men når de går så langt tilbage, bliver jeg da i tvivl om jeg må smide dem ud..??

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

5 år skal du opbevare, men skat må jo gå lige så langt tilbage de vil hvis deres formål blot er, at betale penge tilbage til selskaber eller borgere. Når først man kører systemet, så er den, som med banker der sender kontoudtog ud på 0,25 kr i rente det nemmeste at lade systemet køre alle - også selv om det da er resourcespild

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Pausgaard:
Men når de går så langt tilbage, bliver jeg da i tvivlee om jeg må smide dem ud..??

Du kan roligt smide dem ud efter 5 år.

Det er korrekt som Iværksætterevisoren beskriver tale om at SKAT havde beregnet kapitalafkastsatsen forkert. Alt aære og respekt for at de retter med tilbagevirkende kraft og udbetaler, hvad folk måtte have tilgode. 

Bemærk ar fejlrettelsen god har betydning for folk, der benyttede VSO. Det vil ingen indflydelse have for dig og dit gamle aps.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)