Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken slags virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sammen med en kammerat igang med at starte en ny virksomhed indenfor håndværker branchen. Vi har begge fuldtidsjob ved siden af, så planen er vi vil starte op på fritidsbasis indtil vi har fået en god kundekreds. Mit spørgsmål lyder derfor følgende: Hvad for en slags virksomhed vil være mest hensigtsmæssig at starte hvis vi begge skal stå som ejere??? Aps, i/s eller ??? Det skal siges at vi ikke økonomisk er i stand til at smide alt for mange penge efter det.

Håber nogle kan hjælpe.

Mvh Michael

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale jer et ApS såfremt i har 40.000 kr hver at skyde ind i firmaet. Dette vil give jer begrænset ansvar samt en virksomhed, hvor pengene kan spares op såfremt i ikke ønsker løn eller udbytte det første stykke tid.

Hvis ikke i har 40.000 kr hver vil jeg anbefale jer et S.M.B.A. som står for selskab med begrænset ansvar. Det virker på mange måder som et ApS. Der er dog ikke krav til en indskud, men stadig begrænset ansvar. Det har dog et lidt blakket ry, da der ikke er et krav om personlig hæftelse.

Det er også en mulighed at stifte et I/S, som fungere som en enkeltmandsvirksomhed blot med to deltagere. Dette kræver at i begge udfylder en udvidet selvangivelse hvert år og kan volde en smule mere besvær med hensyn til SKAT. Det er også en rigtig god ide at få en interessentskabskontrakt så vidt i vælger at stifte denne type virksomhed, så i har en aftale om ansvar da begge deltagere hæfter med hele deres personlige formue.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)