Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En 404 fejl - brug den fornuftigt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tit prøvet at søge efter et produkt på Google, når jeg så klikker mig ind på siden, kommer der er 404 fejl, som beskriver at siden ikke findes mere, kender du også til det?

Hvad er vigtigt når du lander på en sådan side? jeg vil komme med en ide, som kan give dig og dine besøgende en bedre oplevelse.

Det er tit sådan at når du har en side, som ikke er aktiv mere, eller den information som står på siden, ikke rigtigt stemmer overens med resten af hjemmesiden, har vi tildens til at bare slette siden, eller sørge for at den ikke ligge tilgængelig på domænet mere. Nu er det sådan at Google ikke ved dette og bliver ved med at indeksere siden, hvis du ikke har fortalt google at denne side ikke findes mere, det er jo synd for google har tildelt denne side en form for værdi, som nu bare vil ligge og ikke blive brugt, og det er jo ærgerligt at have værdi liggende på ens eget sites som  ikke brugt til at få nye sider til at rangere bedre.

Når du beslutter dig for at lukke en side ned, eller skifte URL adresse, så husk at lave en 301 redirect, så du får din værdi (linkjuice) med over på den nye side som du har lavet.
Når du bruger google webmaster tools, findes der sikkert en del 404 fejl som du ikke rigtigt ved have du skal gøre ved, så kom igang med at 301 redirect disse sider, over på sider som omhandler samme tema, eller til din forside, så du fortæller google at du har flyttet siden, men de kan finde samme oplysninger på den nye side som du havde på den gamle. Det kan være at der ligger noget guld gemt et sted på en af de gamle side som du ikke har opdaget.
Forstil dig at du har haft en side, som der er mange der linker til, men som du nu beslutter at lukke ned, hvis du ikke laver en 301 vil du ikke får alt den gode link juice med over på en ny side, s0m  betyder at du skal arbejde dig op igennem google igen, men hvis du bruger en 301 så starter du fra samme sted som du sluttede med den gamle side.

Du har også mulighed for at udvikle din 404 side, så dine brugere kan navigere ind på en af dine andre sider, når de rammer en 404 fejl.

Så udvikle din 404 side så den navigere dine bruger hen på din forside og  skriv noget i stil med, Vi beklager at du er landet på denne side, men ved at klikke på dette link, vil du bliver sendt ind på min forside, hvor du nemt kan navigere rundt og finde den information du søgte, jeg beklager meget denne fejl.
Her er du ærlig over for din kunde, og hjælper din kunde med at komme ind på forsiden, herved give dine kunder en god oplevelse, så de bruger mere tid på din side, og det ender forhåbentligt med et salg.  

Så husk på at der kan ligge noget guld gemt et sted på din egen side, som kan giver dig en højre rangering på Google.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode pointer du har :-)

Jeg har dog lidt rettelser. Når man laver en 301 så er det ikke alt linkjuicen der flyder med, mener kun det er 80 % cirka. Så man kan ikke opnå samme placering med det samme, med den nye side.

Derudover kan det også være en god idé at vise fx. tilbud på en 404-side, så folk kan tage action med det samme.

Men undgå da helst bare 404'ere! :-)

En ting er også at Google Webmaster Tools kan hjælpe med at identificere nogle af de 404'ere man har.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback.

Det er klart at siden ikke vil opnå sammen værdi, da den bliver flyttet, og måske ikke har det samme tema som den nye side, men super point. 

Så klart Casper at du ikke får hele værdien med, men tænkt på at der kan være hjemmeside ejere, som måske har en gammel forside liggende som de har valgt at ikke bruge mere, hvor der er mange der linker til, men som kommer med en 404 meddelelse, når først du rammer siden, tænkt på at hvis den nu har en pagerank på 3 eller mere, hvor meget værdi det kan give til din nye forside, eller en underside, som du gerne vil rangere bedre på. så den værdi du får med om det er 50 % er jo værd at tage med.  

Bare en ide.

Remydk tak for din interesse.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Jeg er absolut enig. Det var mere fordi du skrev 'men hvis du bruger en 301 så starter du fra samme sted som du sluttede med den gamle side.' :-)

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg er enig og dette var en fejl, men super fedt du gider at kommentere dette. Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)