Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg juridisk bundet til at betale?

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne ene gang er det ikke et iværksætter-relateret spørgsmål MEN..

Jeg startede i sommers på et gymnasium (hvis navn jeg naturligvis ikke vil oplyse) og gik der til og med oktober.

Det var planen, at vi sammen skulle på studietur i februar og betalingen skulle falde i starten af december. Man skulle skrive sig på deltagerlisten allerede medio oktober, hvilket jeg gjorde. Jeg snakkede med min daværende klasselærer om, at jeg ikke var sikker på, om jeg stadig gik på skolen til den tid. Han sagde, at jeg for en sikkerheds skyld skulle skrive mig på deltagerlisten.

Nu 4-5 måneder senere har jeg modtaget et brev fra gymnasiet, der kræver, at jeg betaler det depositum, de lagde ud for mig, som de gjorde det med alle de andre.

Hvis jeg kun har skrevet mig på en deltagerliste og som sådan ikke har underskrevet en "kontrakt", er jeg vel juridisk set ikke forpligtet til at skrive under?

Rent moralsk set, havde jeg selvfølgelig betalt de penge tilbage, hvis jeg ikke havde haft førnævnte samtale med min daværende klasselærer.

Mit spørgsmål er derfor: SKAL jeg juridisk set betale skolen depositumet?

På trods af at vejret ikke er ligeså godt som i går, håber jeg at i vil nyde det kommende forår.

Mvh. Oscar R.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

En god ide kunne være at du prøver at huske hvad der stod på dette papir.

Stod der evt. Jeg bekræfter min tilmelding med mit navn og forpligter mig til at til at betale depositum.

Eller kan du huske hvad der stod.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor gammel var du da du skrev under?

Jeg er ikke tilhænger af at man skal betale et dep. For en rejse. Deres pris er ikke afhængig af om det er 15 eller 25 der kommer med lige den her gang.

Når det er sagt så skal du få en skrivelse af hvor du har skrevet under på at du hæfter for det dep. ! Så kan du derefter finde ud af hvordan du står...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oscar,

Jeg ville svare skolen pænt tilbage, at du blev overrasket over deres brev pga. omstændighederne ved din tilmelding (din læres udtalelse), men at du gerne vil se deres dokumentation for at de mener du har indgået en aftale med dem.

Udfra deres svar på den besked vil du nemmere kunne tage stilling til næste skridt.

Håber at det kunne hjælpe.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Hvis du var under 18 da du skrev under, så er du i hvertfald ikke bundet Smile ellers bliver det lidt et fortolkningsspørgsmål.. dog tro jeg ikke skolen ligefrem vil sende dig til inkasso

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar R.:
Mit spørgsmål er derfor: SKAL jeg juridisk set betale skolen depositumet?

De kunne bare have organiseret det ordentligt og opkrævet depositumet 8 dage efter tilmelding og samtidig gøre opmærksom på at det ikke var muligt at få refunderet ved manglende deltagelse. Hvilket i øvrigt givetvis ville være noget dine forældre skulle underskrive også hvis du er under 18.

Du er mig bekednt ikke jurdisk forpligtet på nogen måde ved så løs en tilmelding.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
ellers bliver det lidt et fortolkningsspørgsmål..

Sludder og vrøvl.

Hvis en tilmelding er økonomisk bindende i form at depositum eller andet, så skal det klart og tydeligt fremgå uanset om man er over eller under 18 INDEN man underskriver.

 

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man er under 18 år skal kontrakter underskrives af forældrer eller en anden værge for at den gælder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

David Brodin Larsen:
ellers bliver det lidt et fortolkningsspørgsmål..

Sludder og vrøvl.

Hvis en tilmelding er økonomisk bindende i form at depositum eller andet, så skal det klart og tydeligt fremgå uanset om man er over eller under 18 INDEN man underskriver.

 

hvor har du det fra at en kontrakt ikke skal også have en underskrift fra forældre eller en værge 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Oscar R.:
Mit spørgsmål er derfor: SKAL jeg juridisk set betale skolen depositumet?

De kunne bare have organiseret det ordentligt og opkrævet depositumet 8 dage efter tilmelding og samtidig gøre opmærksom på at det ikke var muligt at få refunderet ved manglende deltagelse. Hvilket i øvrigt givetvis ville være noget dine forældre skulle underskrive også hvis du er under 18.

Du er mig bekednt ikke jurdisk forpligtet på nogen måde ved så løs en tilmelding.

jeg kan se du har ændret mening her du mener også der skal være en forældre underskrifter , men lige for være sikker hvad mener du skal der eller ej være en underskrift fra en forældre eller værge 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)