Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb eller lease bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Fra  K.N. Møller - Tag og facade Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

jeg går med seriøse tanker om at starte op for mig selv. I den forbindelse skal jeg bruge en varevogn.

Tankerne går så på, om det er smartest at købe eller lease. Umiddelbart hældte jeg mest til køb i starten, da leasingaftalerne binder én i minimum 3 år. Jaja, jeg ved godt at jeg burde tro lidt mere på min idé, men det ville bare være surt, at måtte lukke firmaet om 1 år, og så stå med en varevogn der var ubruglig.

Jeg har kunne læse mig frem til, at det i visse tilfælde er muligt at komme ud af en leasingaftale før tid - selvfølgelig med en opsigelsesperiode hvor man må betale. Men endnu en ting der virker fordelagtig for mit vedkommende, er forsikringen. Det virker som om, at man kan spare en del på forsikringen ved leasing, selvom det selvfølgelig er svært at bruge de tal, som man ser i eksemplerne på de forskellige sider. Men da jeg ikke har haft bil i Danmark i over 10 år, lyder det til at forsikringen på en købt bil, vil blive svimlende høj.

Udover det, så ville en købt brugt bil, betyde uforudsete udgifter på reparation, og en mere ustabil situation, da jeg er 100% afhængig af bilen.

 

Er der nogle der har erfaringer med en lignende situation, eller bare lidt gode råd/input?

Jeg vil selvfølgelig ringe og snakke med leasingselskaber, som jeg indtil videre har fundet. Men kunne virkelig godt bruge lidt erfaringer fra andre.

 

På forhånd tak.

 

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har haft bil i et andet land og kan få papir fra dit forsikringsselskab vil nogle selskaber i danmark godt tilskrive dig de år du har med fra det andet land!.

Mht. bilen. så ville jeg nok lede efter en brugt fra omkring 05 (sådan ca.) da de så er fornuftigt nede i pris og vedligeholdelse er til at overkomme, kender du nogen der laver biler/kan lave den for dig, så kan du godt vælge noget som er ældre!. Min personlige "teori" er at man aldrig skal sætte sig så hårdt i det at man ikke kan betale i måneder med ringe indkomst, Personlig ville jeg købe en bil kontant med det udgangspunkt, at du så ikke har afdrag eller leasings udgifter til/på bilen, som skal afholdes på bilen. Derved kan du istedet bruge pengene på at udvikle virksomheden.

Ja jeg ved godt at leasing kan trækkes fra i skat, MEN, der skal også være noget skat at trække det fra ;).

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en bil som du kan købe, det er en jumper fra 06 og har kørt 106000 km. Nysynet.

Ring endelig hvis det har interesse på Tlf. 26700335

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Fra  K.N. Møller - Tag og facade Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svar.

 

Jeg er kommet frem til, at jeg vil købe en bil kontant, så jeg slipper for afbetaling hver måned + at jeg kan nøjes med ansvarsforsikring. Har muligvis en mekaniker på hånden, hvis det skulle blive nødvendigt.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)