Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung iværksætter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's,

Jeg har før i tiden været med til at starte en hel del "Hosting" firmaer op, dvs. Det var kun hobbyfirmaer. Nu vil jeg spørge herinde, hvad det egentlig kræver, altså startbudget, etc.

Hvis i har nogle idér, så vær venlig at skrive et indlæg til denne tråd :-)

P.S Det er kun et hobbyfirma, dvs. at det er ikke noget der tages 100% seriøst, og regner IKKE med at tjene over 50.000/år :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

kris2630:
Det er kun et hobbyfirma, dvs. at det er ikke noget der tages 100% seriøst

Det er da ikke den bedste indstilling :/ Har ingen idé om hvad det koster, men samlet vil jeg da tro at udgifterne vil komme over 50.000...

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde noget i tankerne med at bestille 2-3 rack servers i et datacenter i Tyskland, og derfra hoste. Det ville måske koster små 5.000 kr, og så website kan jeg jo selv kode. 

Men 50.000? Argh, det tror jeg nu ikke :)

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kris2630:

Jeg havde noget i tankerne med at bestille 2-3 rack servers i et datacenter i Tyskland, og derfra hoste. Det ville måske koster små 5.000 kr, og så website kan jeg jo selv kode. 

Men 50.000? Argh, det tror jeg nu ikke :)

Hej kris2630

Der er mange vigitige ting man skal have tænkt over inden man starter hosting-firma.

1. Hvis du vil hoste hjemmesider mv. for danskere, vil jeg anbefale dig at du får data-center i DK (mht. ping).

2. Redundans er altafgørende, der er jo ikke nogen der vil have nedetid vel?

3. Hurtig internetforbindelse (Helst dedikeret forb.).

4. Hurtig opsætning, automatiske systemer mv.

Altså jeg vil mene at 50.000 lyder som et meget realistisk beløb.

Det er bare et par af de ting du skal tænke over. Det koster mange penge at starte et hosting firma.

Nu er jeg jo ikke verdensmester i opsætning af data-centre, så hvis der er andre der mener det er noget vås jeg skriver, så skal de være velkomne til at rette mig :-)

Mvh

Jesper Nissen

Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Mange tak for dit grundige svar, men jeg synes ikke at 50.000 lyder realistisk. Jeg har selv en ven der ejer; http://xterra-host.net/ og han har lagt ca. 10.000 i projektet, det køre helt fint, han er dog ikke fra Danmark. Og jeg regner ikke med KUN at have danske kunder, da jeg ikke kun er på danske forums.

Tak igen! :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)