Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil samme fejl 6 gange, forhandler vil ikke tage retur

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Vi søger en advokat der kan tage sig af vores uheldige sag med en bilforhandler i aalborg.
Vi har på en periode på kun 3 måneder haft en bil der laver en fejl i airbag systemet hele 6 gange. Forhandler kan ikke finde fejlen og er ikke samarbejdsvillig til at tage bilen retur og udbetale vores penge (132.500)

Jeg har haft kontaktet Nissan Danmark, som blot informerer om at forhandler vil kontakte en teknisk afdeling i Nissan til fejlfinding.

Dette stiller vi os naturligvis ikke tilfreds med da vi holder på vores returret, når sælger ikke kan udbedre fejlen.

Jeg søger derfor en advokat som kan skrive dem et brev omkring mine rettigheder og informere dem om at hvis de ikke retter ind, vil vi tage den videre i retten.

Jeg kan kontaktes på kontakt@lejenspand.dk / 6166 6827 intil kl 20.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Aalborg Biludlejning"

Du kan evt. prøve at oprette forespørgslen i Amino Freelancer, det virker som en oplagt mulighed.

Jeg har flyttet dit indlæg til "jeg søger et godt tilbud" og så har jeg fjernet din fremhævning af hele indlægget med fed.

God søndag
/Brian 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har en meget dårlig sag. Og jeg ville i dit tilfælde overveje meget kraftigt mine muligheder, inden jeg kaster penge i en eventuel retssag. 

Jeg husker tydeligt et lignende eksempel fra Slagelse, som var én af de første sager vedrørende udbedring af fejl kontra returret i bilbranchen. På trods af mange reparationer, flere end du nævner, over en periode på flere år, faldt sagen til sælgers fordel.

Køber har desværre kun krav på udbedring af fejl, uanset om dette skal gentages utallige gange.

Dette skal selvfølgelig ses i det perspektiv at sagen i Slagelse omhandlede et B2C køb. Hvis der i dit tilfælde er tale om et B2B køb, så er der naturligvis andre regler gældende, som du burde undersøge, men alt i alt, står du meget skidt, hvis du vælger at gå sagens vej.

Held og lykke 

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon S Larsen:
Køber har desværre kun krav på udbedring af fejl, uanset om dette skal gentages utallige gange.

Og det er så derfor at mange folk synes at købeloven er indviklet, det er fordi der er rigtig mange forkerte udsagn om denne. 

Sælger har 1 forsøg ved simple fejl, 2 forsøg ved mere kompliceret fejl. Kunden kan herefter kræve handlen ophævet eller varen ombyttet til tilsvarende eller bedre. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er jeg da ked af. Du må meget gerne fortælle hvilken paragraf i købeloven du refererer til, da dette må være en ændring jeg har overset. 

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Aalborg Biludlejning:

Simon S Larsen:
Køber har desværre kun krav på udbedring af fejl, uanset om dette skal gentages utallige gange.

Og det er så derfor at mange folk synes at købeloven er indviklet, det er fordi der er rigtig mange forkerte udsagn om denne. 

Sælger har 1 forsøg ved simple fejl, 2 forsøg ved mere kompliceret fejl. Kunden kan herefter kræve handlen ophævet eller varen ombyttet til tilsvarende eller bedre. 

Som Simon, så kender jeg heller ikke til denne? Kan du ikke referere?

Derudover er der vel handlet b2b, og så gælder købeloven altså ikke. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Simon S Larsen:

Det er jeg da ked af. Du må meget gerne fortælle hvilken paragraf i købeloven du refererer til, da dette må være en ændring jeg har overset. 

Såvidt jeg læser det, så er reglerne da også lidt mere end hvad biludlejning skriver? Han skriver 2 forsøg ved mere kompliceret fejl, men det hedder "flere forsøg" og det dækker f.eks. også hvis der er lånt et tilsvarende produkt under rep, eller det er specielvare (Er biler ikke det?). Normalt mener jeg at man siger at sælger har tre forsøg til at løse fejlen?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mala:
Normalt mener jeg at man siger at sælger har tre forsøg til at løse fejlen?

Ja det plejer at være det normale.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Mala:
Normalt mener jeg at man siger at sælger har tre forsøg til at løse fejlen?

Ja det plejer at være det normale.

Så er 2 forsøg som  han skriver, jo ikke nødvendigvis korrekt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)