Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er skat det samme som moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Købehavn
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg kober noget vare fra ulandet. For lade os sige 10,000kr. Saa er det 25 procent moms ik.

Betyder det saa at. Naar jeg salger varen saa har jeg betalt skat af det. Saa jeg kommer til at kobe varen for 12,500kr. Og kan salge det for den pris jeg nu onsker.

Hilsen Igor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uha nej - moms er en meromsætningsafgift der lægges på varer - skat er noget du betaler af din virksomheds overskud i dette fald.

Moms fra udlandet har sine regler - vare eller ydelsesmoms EU - eller uden for EU, men koster i princip ikke virksomheden. Du sælger så videre i Danmark (aner det jo ikke ud fra hvad du skriver) og der skal du lægge moms PÅ 

Hvis du køber for 10.000 uden moms og vil sælge for 20.000 kr - så skal du lægger moms på de 20.000 og sælge for 25.000 kr

Så afleverer du 5.000 kr i moms og gevinsten fra dit salg på 20.000 minus dit køb på 10.000 kr = 10.000 kr - vil være en del af dit overskud som du betaler skat af - men du har jo også andre omkostninger i virksomheden formentlig

Du bør google moms og læse en masse om det - og så skat på personlig virksomhed google

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Købehavn
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for svaret.

 

Hilsen Igor

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 17
Fra  Damgaard indretning & design Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)