Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovedopgave

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Syntes det med at få folk til at slide dem, ved at lade dem rende rundt med det er meget cool, skulle man så give den en ekstra dimension, kunne man lave aftaler med kendte. Ved så ikke om det ville virke så fedt i Danmark, men i udlandet, der var nok nogle som ville give kassen for et par slidte jeans, som Britney Spears eller Robbie Williams have slidt til ;)

Men vi har da Pia K og Susi og leo.
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Chok-effekt er altid en god måde at få gratis promotion, når man ikke har kassen til markedsføring. Der er sikkert et par hellige køer, som ikke er slagtet endnu, hvis du brainstormer lidt. Et nystartet svensk jeans brand fik for nyligt en masse gratis omtale på at have et kranie og et omvendt kors i designet. I danmark skal man tegne Profeten Muhammed for at få en lignende reaktion, men så virker det også. At pisse på religion er åbenbart stadig penge i banken, hvis man kan overleve mordtruslerne. Rem-Rem solgte urremme med slogannet "why kill time, when you can kill yourself". Det blev de kendte på.
 
Du kan jo også flippe den og sælge tøj, som tager afstand fra et eller andet "farligt". Feminisme for eksempel. Sælg Pik-er-Gud-tøj, eller fortynd det lidt og giv penge til en fond, "som arbejder for, at mænd får ligeret til forældremyndighed" eller noget andet ligestillingsfis for mænd. Det ville være sjovt. At du støtter en eller anden "mandesag" hver gang en mand stikker dig - en kvinde - sin løn. men bered dig på modvind, når pressen finder ud af det 
 
Provokation er fint, men snobberi er heller ikke så dårligt. Diesel sælger konsekvent bukser meget dyrere end Levi's, og de har ædt Levi Strauss' markedsdominans med den strategi. Wannabe's bruger ufattelig mange penge, hvis trendskaberne siger god for et brand. Hvad med at lave verdens dyreste slips i begrænset oplag? Du kan bruge silke vævet af hermafrodittiske støvmiders pubeshår eller lignende feinschmecker-lir
 
Du kan også overveje rent faktisk at være en moralsk tøjproducent og introducere Danmarks første herremærke, som alene markedsføres på, at det er produceret på danske fabrikker under overenskomst og aldrig har rørt en underbetalt asiater. Selv nakkestroppen er garanteret dansk flere generationer tilbage - helt ned til den bonde, som har høstet polyester-planten i sit blegfede ansigts sved.  Der er penge i voksne mænd og i kvalitet, hvis vi bare kan blære os med vores gode smag som et resultat af dit produkt.
 
Min pointe med alle disse historier er bare: tøj er tøj, men historien bag er det, som adskiller et brand fra et andet. Følelserne er vigtigst, når vi køber tøj. Hånden på hjertet: de fleste mænd kan ikke kende forskel på skjorter fra Armani, Eton eller Sand med mindre logoet er tydeligt nok. De er sikkert også syet på samme indiske fabrik alligevel
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :

MMS mediet er det eneste medie, hvor man visuelt kan markedsføre sig 100 % målrettet over for ens kunder, med stor sandsynlighed for at budskabet bliver set uafhængig af tid og sted. Det eneste det kræver er kundens accept og mobil nummer, Ja, right !  Hvordan får jeg det hvis der ikke er nogle butikker der sælger mit tøj ?

Hvis vi forudsætter du har en kolletion folk gidder at købe og du kender dit segment, en anderledes måde at markedsføre sig på ville være at evt.  bruge Go-Cards som eksembelvis viste et skellet med kun en lyserød strømpe på, hvor på der stod, send en SMS, med teksten Mette CPH til 1234, for at se skelettet fuldt påkældt med den mest trendy kollektion til dato set i Danmark direkte på din mobil.
 
MMS`en kunne så foruden skelettet med hele kollektionen på , også henvise til nærmeste forhandler i så fald du havde nogle eller blot til dit website hvor folk kunne bestille.
 
Det er selvfølgelig bare et eksembel, men MMS markedsføring åbner op for helt nye muligheder.
 
Held og lykke med opgaven.
 
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for virkelig mange gode ideer. Mange af dem kan jeg bruge til en masse:)

Jeg har nu fundet mit koncept, men hvis der er nogen der har nogle flere ideer etc, er I SELVFØLGELIG velkommen til at skrive:)
 
Så nu det bare igang med at arbejde;)
Tilmeldt 17. May 05
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Min erfaring siger mig, at hvis jeg skal købe noget tøj og betaler i dyre domme for det, så er det ikke nok at jeg kender mærket - jeg kender Armani, jeg kender Gucci, jeg kender LV, men jeg køber Boss. Hvorfor?

Fordi jeg havde lyst til at komme ind i deres butik, da jeg blev fortalt om deres gode service. Derfra har det være brilliant service og sublime sælgere der har gjort at jeg kommer igen og igen, og betaler 1.400kr for en ny skjorte selvom jeg mere har brug for et par bukser..

Min pointe er, hvis jeg skal ind i en tøjbutik, er det ikke nok at jeg kender den, der skal også være noget unikt i butikken som jeg bare BLIVER nødt til at opleve, ellers kommer jeg aldrig derind.. En tv-reklame kan give mig nok så meget kendskab, men det bliver ikke til mersalg, hvis jeg aldrig nærmer mig butikken.

Derfor vil jeg mene, at du skal have noget der trækker folk IND i din butik.. Jeg læste engang om en butik i USA der sælger klatreudstyr. Man kunne så gå ind i butikken og prøve et par støvler, og derfra ind i en kunstig gletcher, og afprøve dem og se om de var varme og solide nok. Der var også nogle andre landskaber man kunne afprøve sit tøj/udstyr i, men det fik masser af omtale i pressen og folk kunne ikke opleve det uden at komme ind i butikken, og herfra kunne sælgeren så sælge tøjet. Genialt, og yderst profitabelt.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)