Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arrangering af koncerter! Virksomhed eller Forening?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har sammen med en kammerat stor lyst til at arbejde med koncert arrangering i Nordjylland.
Vi er begge inde i faget, hvor jeg bla. arbejder for et spillested og han er med til at arrangere uni-fester.

Vi vil gerne lave nogle små/mellemstore koncerter rundt omkring, da vi begge brænder for faget. Men vi kan ikke finde ud af hvilken metode er bedst. Skal vi starte en forening med bestyrelse osv..eller er det bedst at starte en virksomhed, for at sikre at vi ikke går ned med kæmpeunderskud?

Nogen der har et indspark? eller har erfaring i dette?

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med, at man har dårlige muligheder mht. overskud, når man driver forening?

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo Det har jeg også hørt. men "overskud" bliver jo i foreningen og kan ikke komme personerne i foreningen tilgode, som f.eks. ved en virksomhed hvor man kan udbetale overskuddet til ejerne.

Men dog er det planen at overskud skal bruges til flere koncerter og derved styrke kapitalgrundlaget for større koncerter.  Om der bliver udbetaling af løn er jo også et spørgsmål.
Men hvis dette kan lade sig gøre via foreningsarbejde er jo også et spørgsmål, der søger svar ;) 


Men det er self. også noget af det jeg gerne vil have svar på hvis andre ved noget!? :) 

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Fra Aarhus C
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Forening helt klart! Især hvis i lige er startet.

Hvis i så på et senere tilbud får god kapitalgrundlag og vil udvide kan i jo altid fiske pengene fra foreningen og over i virksomheden :) Det gode ved foreninger er også at det er betydeligt nemmere at få kulturstøtte. Mener faktisk også at spillestedet har meget mere adm. arbejde hvis i er virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)