Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marked for IT Sikkerhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige læst et indlæg at mange virksomheder har problemer med flok bryder ind i deres IT system, og at EU vil have en lov om dette.

Jeg kan forstå at mange af de store revisions firma'ere tilbyder at lave et IT sikkerheds tjek af deres kunder.

Men jeg tænker om I tror der er et marked for at lave sikkerhed tjek af virksomheders servere og deres IT sikkerhed generelt, der sker ved at man i fx 1 mdr ser hvis den sikkerheden er ude fra internet og ind og derefter hvordan sikkerhed er fysisk inde i virksomheden. Men andre ord om en hacker kan komme ind.

Ville i som virksomheds ejer betale et firma for at tjekke om jeres sikkerhed er høj nok? Eller tror i at store danske virksomheder ville vælge at få lavet sådan en løsning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nitzsch:
? Eller tror i at store danske virksomheder ville vælge at få lavet sådan en løsning?

Alle de store virksomheder har allerede en sådan kontrol - qua derees revision. Der er både revisionsvejledninger 3411 og 3000) erklæringsvejledninger (3402) mv. som påvirker disse virksomheder.

Hvis du vil finde et marked for ydelser omkring it-sikkerhed skal du ned blandt de små og mellemstore virksomheder. Dertil kommer at rigtig mange virksomheder selv har folk, der beskæftiger sig med sikkerhed.  Markedet er der men det er benhårdt.

/Henrik

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt. Det kan jo være godt at få et syn på sagen ude fra en anden virksomhed og få testet de ting som deres sikkerheds flok gør også ren faktisk virker.

Og der ved jeg ikke hvor meget deres revision gør ud af det. For det jeg tænkte på var at teste det ude fra, ligesom hvis det var en hacker som sikker og prøver at komme ind. Det som vores model og skulle var at møde op der ude og på den måde se om vi kunne få følsom data ud af det.

Som andre ord virkelig gå i dybten med dette.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Min webshop, som jeg selv har fået udviklet, kunne jeg godt finde på at købe en sådan ydelse til. Enten som en engangsydelse eller fast månedlig ydelse, hvor fx. der holdes "øje" med mit system.

Om der er et marked? Det ved jeg ski ikke, men for mig er sikkerhed vigtig og selvom der måske er meget konkurrence blandt de store, så ser jeg sjældent noget til "min størrelse" (mega lille) :)

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne være interessant.

Men hvad ville du give for sådan en ydelse?
Her tænker jeg en dybte gående sikkerheds tjek som engangsydelse, og hvis du ville have det som en månedlig ydelse?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nitzsch,

Idéen med at tilbyde tjek af it-sikkerheden hos firmaer, er der ikke noget galt med. Og mange firmaer får idag også foretaget disse tests løbende - i mange tilfælde af deres normale/faste it-leverandør. Der bliver udarbejdet planer, regler, nødprocedurer osv.

Men det du skal huske er, at it-sikkerhed ikke bare er en firewall og nogle hack'ere, som forsøger at komme ind udefra - det er rent faktisk bare en lille del. En stor del af truslen mod virksomheders it-sikkerhed kommer rent faktisk indefra!

For lige at nævne nogle af de områder der også hører ind under it-sikkerhed:

- Backup: Rutiner, opbevaring af data, restore-tid, restore-tests
- Antivirus/antispam
- Eksterne bruges adgang til virksomhedens netværk (eks. vpn-opkoblinger)

Og så er der også lige problemerne med data på mobile enheder som eks. telefoner, notebooks og USB sticks.

Ja, og sådan kunne jeg blive ved lidt endnu! Smile

Min pointe er: Hvis du vil tilbyde virksomheder tjek af deres it-sikkerhed, skal du spænde meget bredere end bare et tjek af deres firewall.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ja det er jeg klar over, det er derfor min plan også være at møde op ude hos firma, og ud give mig for at være en anden og på den måde se om det kunne lade sig gøre at få adgang til følsome oplysninger, sådan at der også er social engineering med det i det, for jeg syndes ofte at det er her at andre virksomheder glemmer at være med.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nitzsch:
Men hvad ville du give for sådan en ydelse?

Umiddelbart svært at svarer på. Som der også skrives så er der mange "dele" i it sikkerhed og jeg ville, afhængig af mulighederne, først og fremmest være interesseret "faren" udefra og sikkerheden i min kode.

Det er svært lige at smide et tal, men en "semi gennemgang" + forslag til løsninger, ville jeg da gerne give 10 - 15000 kr. for.

(nej tak til 15 mail fra alle mulige aminoér der nu er på vej til mig :))

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

(nej tak til 15 mail fra alle mulige aminoér der nu er på vej til mig :))

Det var nok en god idé lige at få tilføjet. Skype-Wink

IT-sikkerhed er mange ting. Penetration tests er kun ét af mange relevante fokusområder, code injection exploitation er et andet.

Det er ganske rigtigt, at rigtigt mange virksomheders største sikkerhedsrisici kommer indefra.

IT-sikkerhed er mange flere og andre ting end, backup, firewall, antivirus og opdaterede servere/klienter.

Derfor vil virksomheder oftest have brug for en decideret Business Continuity Plan, det er ud over en nødberedskabsplan for virksomhedens IT også lægger op til en IT-sikkerhedspolitik, som både beskytter virksomheden og medarbejderne.

Forskellige virksomheder vil have forskellige behov for gennemgang af IT. Mange virksomheders Business Continuity Plan vil selvfølgelig indeholde en del ens elementer. Men man sikrer jo website/webshop med andre teknikker, end man benytter til virksomhedens lokale eller Cloud-baseret mailserver, medarbejdernes smartphones, fjernskrivebordsadgange og hjemmearbejdspladser.
Alle virksomheder - uden undtagelse - vil have behov for at have et overblik + en plan for vedligeholdelse og selvfølgelig for reetablering.

De færreste vil erkende behovet overfor dem selv, før der tales om brandslukning eller reetablering efter den totale katastrofe.

Der bør være et marked. Og der er der nu også. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for disse svar. Jeg vil nu arbejde lidt videre med idéen :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)