Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsside og SEO

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en kunde, der vil kræve betaling for noget at sit indhold på et site. Kort sagt skal brugere betale penge for at se dele af siden, hvorimod andre sider er fuldt ud offentlige.

Hvis man ikke har betalt, bliver man automatisk re-directed (skal det være en 402-redirect?) til en betalingsgateway, hvor man så kan betale for indgang.

Selve domænet har dog på nogle søgeord rimeligt gode placeringer på Google. Så han frygter selvfølgelig, at han mister sine gode placeringer på Google.

Er der noget, man kan gøre for ikke at miste placeringer? Hvordan foretager man i det hele taget SEO i forhold til et betalingssite, hvor noget indhold er skjult for ikke-betalende brugere (er det muligt at sende Google indenfor?)?

Glæder mig til at høre jeres input.

Mange hilsner

Joel

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Google har introduceret "First Click Free" for netaviser og andre websites der ønsker at få indekseret betalingsinhold.

 

Konceptet går ud på, at hvis en besøgende kommer fra Google skal de have fri adgang den første artikel/side de læser, som de kommer til via Google, og så kan man derefter frit kræve betaling for adgang til efterfølgende artikler/sider.

 

Du kan læse mere om "First Click Free" på http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/10/first-click-free-for-web-search.html

 

Ved at benytte sig af "First Click Free" kan du optimere til søgemaskiner som hidtil, på trods af at dit indhold ligger bag en betalingsmur.

 

Hvad angår redirects, vil jeg anbefale at hver betalingsartikel bliver omdannet til en specifik salgsside med en teaser for pågældende side, for at konvertere så mange besøgende til kunder som muligt.

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke

Tak for input, jeg vil helt klart læse det omkring Google.

God idé med at omdanne hver side til en salgsside - hvor lang bør en teaser være? Kan det være blot 10-30 ord eller hvordan?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En teaser skal være så lang som det kræver at få den besøgende til at savle over hvad de kan købe adgang til.

Og jeg vil stærkt anbefale IKKE at lave en teaser ved at vise de første 3 linier, første X antal ord eller første afsnit. Det er for de dovne!

Skriv i stedet en unik salgstekst til hver side/artikel, hvis det er muligt (nok ikke hvis det er til en netavis), for at få konverteringen helt i top og vække dine potentielle kunders appetit.

Du kan evt. lave en skabelon til din salgstekst der hurtigt giver dig en salgsfremmende tekst på selve siden. Skabelonen kunne f.eks. være noget i stil med "Bliv bedre til X! Læs denne artikel der der gør dig bedre til Y på N timer og [indsæt fremtidig fordel her]. Her er hvad artiklen dækker: Z". Skbelonen behøver ikke være et databaseudtræk, fra en database der indeholder X, Y, Z osv., men blot være et papir du har liggende ved din computer, når du skal skrive en god salgstekst.

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke

Tak for hjælpen.

Jeg prøver at få fat på dig i forbindelse med en anden forespørgsel. Har du mulighed for at kontakte mig på joel@joel.biz eller evt. slå på tråden: 26 46 19 36?

Mange hilsner

Joel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)