Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google cache opdatering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har tidligere haft et problem med duplicate content på min hjemmeside harddisk-optager.dk

Nu har jeg fået lavet hele siden om, og fået løst problemet.

Men når jeg laver et site: tjek, så viser den stadig de gamle sider, og siden er stadig ikke ranket optimalt ifh. hvad den burde - på trods af at det er et par dage siden, jeg fik løst problemet.

Opdaterer Google ikke sin cache efter et par dage eller hvordan?

Mvh

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan tage væsentligt længere tid. Nogle af mine sider, der ofte bliver besøgt, opdateres meget hurtigt, mens andre og sjældnere besøgte sider tager en del længere tid - og det på samme website i øvrigt. Jeg sidder i øvrigt også selv og venter på at et tidigere problem med duplicate content bliver fjernet fra Google og det er pænt frustrerende bare at sidde og kigge og vente, selvom siderne (i mit tilfælde pdf'er) for længst er fjernet fra serveren.

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det må man sige.

Min side er dog heldigvis blevet opdateret i dag, og ligger pt. nr. 10 på mit vigtigste søgeord harddisk optager.

Nu gælder det bare om at komme højere op :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:

Min side er dog heldigvis blevet opdateret i dag, og ligger pt. nr. 10 på mit vigtigste søgeord harddisk optager.

Nu gælder det bare om at komme højere op :-)

Sådan, bare giv den gas! ;-)

Jeg har i mellemtiden undersøgt det nærmere og det kan muligvis fremskynde processen at sende en http status kode 410 i stedet for en 404 for de fjernede sider. 404 indikerer at siden ikke findes lige nu, men at den kan komme tilbage senere og derfor fjernes siden ikke øjeblikkeligt fra søgemaskinerne. En 410 derimod fortæller at siden er fjernet med vilje og at modtageren ikke behøver forsøge senere. Om det så også gør at siden hurtigere bliver fjernet i praksis skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror da jeg lige vil prøve det af.

404 Not Found. The requested resource could not be found but may be available again in the future. Subsequent requests by the client are permissible.

410 Gone. Indicates that the resource requested is no longer available and will not be available again. This should be used when a resource has been intentionally removed and the resource should be purged. Upon receiving a 410 status code, the client should not request the resource again in the future. Clients such as search engines should remove the resource from their indices. Most use cases do not require clients and search engines to purge the resource, and a "404 Not Found" may be used instead.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan med webmastertool fortælle Google du har lavet ændringer. Det kan man 10 gange pr mdr.

Hvis du tage direkte side, så går det hurtigere end hele din webside.

I øvrigt mange andre utrolig vigtige værktøjer i gwt

Online manager

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige op på mit eksperiment med at returnere en '410 Gone' status kode. Det havde ingen effekt på SERP i den lille måned det har været i gang, så jeg anmodede om at fjerne de ca 90 sider i Google Webmaster Tools og dagen efter var de væk. Det er dermed ikke nok at fjerne siderne fra dit site, hvis du gerne vil have et opdateret resultat inden for en overskuelig tidsperiode, for Google er åbenbart meget tålmodig med 404-fejl.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)