Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpagtning af grill

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne forpagte den lokale grill her i byen. Den udlejes af et stort Brand, og jeg skal købe deres produkter. Grillen har stået tom i længere tid, hvorfor de har sat huslejen ned samt er gået væk fra et bestemt koncept. Den ligger et supergodt sted ved siden af en stor havn hvor der dagligt kommer mange både biler og lastbiler. Stort set alle der skal ind og ud af byen skal forbi her. Jeg har fået tal på alle udgifter, bortset fra forsikring, så den del af regnskabet har jeg på plads. Det jeg ikke har på plads er, hvor mange gæster jeg kan forvente og hvor meget jeg skal købe ind for om mdr. Priserne på råvarerne kan jeg selvfølgelig få af leverandøren, men ved ikke lige hvordan jeg får undersøgt kundegrundlaget? Derudover har jeg et kapitalbehov til opstart. Af private årsager vil jeg ikke engang bruge tid på at snakke med banken, er der nogen der har en ide om hvor man så går hen?

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunde grundlaget, der må du i marken og undersøge. Du kan f.eks. finde de nærliggende grills og se hvor meget der sker der, har de meget at lave, så er der jo et markede for det lokalt. Du kan også prøve at stoppe dem der rent faktisk køre forbi, og høre dem om de ville stoppe sådan et sted.

Lån - Prøv en anden bank

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sender en PM med priser på råvare.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men sammenligningsgrundlaget vil ikke være realistisk da de andre grills ligger inde i centrum og denne ligger på vej ind/ud af byen. Men den deler grund med en stor tankstation, så overvejer at tale med ham der ejer tanken og spørge hvor mange kunde han har pr. dag. Desuden er det ham der lejer grunden ud som grillen ligger på, så man må gå ud fra han er interesseret i at samarbejde.

 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

dytter:

Ja men sammenligningsgrundlaget vil ikke være realistisk da de andre grills ligger inde i centrum og denne ligger på vej ind/ud af byen. Men den deler grund med en stor tankstation, så overvejer at tale med ham der ejer tanken og spørge hvor mange kunde han har pr. dag. Desuden er det ham der lejer grunden ud som grillen ligger på, så man må gå ud fra han er interesseret i at samarbejde.

 

Nå ja men det siger jo stadig noget om markedet, hvis alle lastbil chaufførene sidder inde på en grill centralt, når du siger de alle skal forbi din alligevel.

Hvis tanken sælger pølser etc. så er du i direkte konkurrence med den, og de vil hvis i er ens i pris, og produktmæssigt. Få RIGTIG meget af salget, fordi folk alligevel skal ind på tanken efter cigaretter, tankning etc.

Men mere interessant er det jo - Hvad er dine intentioner med den grill? Hvad har du tænkt dig at sælge? De samme frosne burgerbøffer, franske hotdogs etc. som alle andre?

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mala:

Hvis tanken sælger pølser etc. så er du i direkte konkurrence med den, og de vil hvis i er ens i pris, og produktmæssigt. Få RIGTIG meget af salget, fordi folk alligevel skal ind på tanken efter cigaretter, tankning etc.

Men mere interessant er det jo - Hvad er dine intentioner med den grill? Hvad har du tænkt dig at sælge? De samme frosne burgerbøffer, franske hotdogs etc. som alle andre?

Det ved jeg naturligvis, så min ide er lige præcis at tilbyde det man IKKE får alle andre steder. Jeg er bundet til at skulle have 3 varer, altså burger osv. men derudover vil jeg lave en hjemmelavet "dagens ret" samt evt. frisksmurt smørrebrød og sandwiches samt softice og vafler. Noget der ikke fås i den del af byen. Grillen er stor og med mange siddepladser både ude og inde, så der er mange muligheder.

 

 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

dytter:

Mala:

Hvis tanken sælger pølser etc. så er du i direkte konkurrence med den, og de vil hvis i er ens i pris, og produktmæssigt. Få RIGTIG meget af salget, fordi folk alligevel skal ind på tanken efter cigaretter, tankning etc.

Men mere interessant er det jo - Hvad er dine intentioner med den grill? Hvad har du tænkt dig at sælge? De samme frosne burgerbøffer, franske hotdogs etc. som alle andre?

Det ved jeg naturligvis, så min ide er lige præcis at tilbyde det man IKKE får alle andre steder. Jeg er bundet til at skulle have 3 varer, altså burger osv. men derudover vil jeg lave en hjemmelavet "dagens ret" samt evt. frisksmurt smørrebrød og sandwiches samt softice og vafler. Noget der ikke fås i den del af byen. Grillen er stor og med mange siddepladser både ude og inde, så der er mange muligheder.

 

 

Må du selv sætte dit præg på de tre vare, eller er det f.eks. den der standart kedelig burger? 

Som du selv skriver, så SKAL du skille dig ud. Du kan godt overleve på de der grill produkter, men du tjener langt flere penge på at skille dig ud. Og pas på med ikke at få for mange vare ind, du er allerede ude i pølser, burgere, smørrebrød, sandwiches, dagens ret, soft ice, vafler etc. 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det må jeg desværre ikke, det skal være standard.

Ja ved godt jeg skal passe på med for mange varer, men jeg vil heller ikke lancere det hele på en gang, tanken er at starte op kun med is og dagens ret udover det andet, og så se om der er kunder til det andet.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan er de parkering, er det mulig og have bilen lige ved døren og hvad med lastbiler. Når du er i et koncept skal du så have en hvis åbningstid, for så kan du jo se hvad dine omkostninger er og der ved også se hvad du min skal tjene/omsætte. på det grundlag kan du så se hvad en kunde vil købe for i gennemsnit og se om det er muligt at sælge det du ønsker. Husk når du vil lave smørrebrød og håndmader m.m skal du have et hurtig flow ellers bliver kunderne væk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)