Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af webshop-løsning. Hvilken udbyder skal jeg vælge?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig en ScanNet webshop 2!

Vi har kørt webshop 1 som er meget stabil i 6 år, men den er ved at være ret gammel og mangler en masse funktionaliteter.

De fleste herinde på Amino vil nok anbefale dig noget Magento eller lign. men der hvor kæden generelt hopper af når Du ikke vælger en "standard" webshop er på de bløde værdier såsom support, opfølgning, reklamationer mv.
Tænk på din leverandør også skal eksisterer i morgen og hvad nu når shoppen går ned. Kan Du få fat i dem efter kl 16:00 eller i weekenden?
Og hvad koster det hver gang du skal have nye funktionaliteter?

Vi har undersøgt marked rigtig grundigt og vi har rigtig meget erfaring med E-handel og har vundet prisen som årets webshop i Sverige (indenfor børnetøj) og nu er vi i gang med et stort migreringsprojekt hos ScanNet + en partner da vi er på vej til at blive internationale.
Ydermere har jeg selv 10 års erfaring (salg/projektledelse) fra verdens største softwareleverandører (Oracle, Citrix mv).

Vi har holdt møder med de største Magento leverandører i Norden (+ andre platforme), men alle sammen er blevet frasorteret på de "bløde værdier" og adskillige referencekald.
Magento er en super platform og jeg ville vælge den hvis vi lå i UK eller USA hvor partnerne er meget større/seriøse. Men her i DK/Norden er det en broget flok enkeltmandsfirmaer og et par enkelte mindre konsulenthuse med tvivlsomme regnskaber.
Det er svært at finde erfarne magentoudviklere og de "shopper" en del mellem partnerne så det er svært at skabe en relation til nogen.

Det vigtigste ved valg af platform er HVAD DU kan få ud af den og ikke hvilken leverandør som leverer "skellettet"

ScanNet er gennemtestet og afprøvet og supporten er generel god. De er ikke "first movers" med nye idéer og funktionaliteter. Men det er helt bevidst, da det skal gennemtestes i forhold til hvordan det evt. konflikter med andre ting på platformen.

Vælg en "standard-platform" og koncentrer dig om hvad du kan få ud af den og sæt så herefter fokus på GOD GAMMELDAGS KØBMANDSKAB for det priotere de fleste alt for lidt.
"Teknologisk" har vi været bagud i forhold til flere af vores store konkurrenter, men vi er hard core indkøbere, hardcore økonomifolk, hardcore på lagerstyring/kundeservice og hardcore på hvad som er hot/not indenfor vores branche. Og alt det er vi kommet rigtig langt på og nu har vi overskudet til at gå i luften med en helt ny platform (front/backend) indefor nogle uger.

Ta´din helt egen beslutning, men lyt til mine råd omkring købmandsskab. Det bliver fremtidens trend (også iflg. Martin Thorborg som fokusere på dette på sine arrangementer).
De fleste platforme kan levere 80% af "need to have". Så fokuser først på de sidste 20% "nice to have", når Du har styr på din forretning!

Jan Magnusson kan sagtens kører fra dig i en Golf GTI på Jyllandsringen, selvom Du kører i en Ferrari F430. For han har styr på sin "forretning" i dette tilfælde en bil i langt højere grad end Du har til din Ferrari som Du på ingen måde kan udnytte optimalt - FØR DU HAR STYR PÅ DIN FORRETNINGSmile

Held og lykke

Mvh
Peter
www.LuckyLittleMe.se

Fra Sorø
Tilmeldt 27. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK! For alle tilbagemeldinger - jeg vil på baggrund af dem prøvekøre et par forskellige shops, og forhåbentlig lande det rigtige sted.

Igen tak - det er herligt med så stor viden, og lyst til at dele ud af den.

Mange hilsener, Anna.

Fra Sorø
Tilmeldt 27. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Tak for et virkelig brugbart indlæg. Der er både ting jeg er meget enig i, og ting jeg vil tænke grundigt over.

Og spændende webshop I har - kan ikke afvise, at jeg samler lidt inspiration derfra :)

Hav en god weekend.

Mange hilsener, Anna.

Tilmeldt 25. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henik Hansen
Hvilket firma er du fra?

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Købstaden ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Jeg melder mig da også lige på i listen over webshop udbydere. Vores løsning er en hel del anderledes - tag et kig på www.købstaden.dk ;)

Fra Sorø
Tilmeldt 27. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Købstaden.dk:
www.købstaden.dk

Spændende koncept - jeg vil følge med i udviklingen, og overveje om det er noget jeg kunne tænke at være en del af :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)