Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe mig med 2 screenshots?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en tilføjelse til al den anden hjælp med "PRT SC".

Hvis man arbejder på flere skærme og har skrivebordet strukket over eksempelvis to skærme, eller man bare ikke gider at modtageren af skærmprintet kan se ens proceslinje, så kan gøre så man kun får det aktive vindue med.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer på Mac, men på PC skal man holde ALT-knappen nede og så trykke på PRT SC. og så kan man efterfølgende CTRL V det ind hvor man nu ønsker.

Ved at holde ALT nede, så cropper man sit print til kun at være det aktive vindue og på den måde slipper man for besværet med at sidde og skære det unødige fra bagefter.

Det kan godt være at det er almen viden, men jeg støder faktisk på mange som ikke kender ALT featuren og jeg kan næsten ikke leve uden.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har personligt haft stor glæde af at bruge et freeware program fra Gadwin Systems.

Når det er installeret ligger det i baggrunden og så kan man altid blot trykke på prt sc (print screen) knappen, hvorefter den vil vise dig et billede af hele skærmbilledet, som du så kan arbejde videre med.

Den kan downloades herfra: http://www.gadwin.com/download/

Den pågældende fil hedder blot: Gadwin Printscreen (freeware)

Peter

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)