Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i Tyrkiet (forbruger elektronik)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg går og leger med tanken om at starte en virksomhed i Tyrkiet.

Lidt baggrund for ideen:

Skal siges jeg ved meget lidt om det at starte virksomhed. Sagen er dog den, at jeg for nyligt er flyttet til Alanya for at arbejde, og i den forbindelse er stødt på nogle forundringer.

Jeg undrer mig over, at i et land hvor stort set alt er en del billigere end hjemme i DK, så er forbrugerelektronik i mange tilfælde dyrere. De tyrkere jeg har snakket med det om siger det er pga. VAT hernede, men såvidt jeg er kommet frem til er den 'kun' på 18 %.

Ovenstående har så gjort at jeg er begyndt at spekulere i at åbne en forretning i det små, som sælger primært digitale SLR kameraer til at starte med.

Hvis nu jeg vil igang, hvordan gør jeg så? Hvor finder jeg en grossist, og gider de oplyse priser, med mindre man allerede er en registreret virksomhed? Det skal self. være de store elektronikmærker der skal forhandles.

Alle former for kritik/nedsablinger/ og informationer modtages med kyshånd!

Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Stødte på dit inlæg, dog 6 måneder senere end udgivelsen:)

Min nysgerrig er hvor langt du er kommet med projektet?

Du må også meget gerne maile mig vedr dette, har også selv en ide omkring elektronik til tyrkiet, og tænker det kan være interessant at sparre.

Hakbaba78@hotmail.com

Vh

Haydar

Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skyldes at Tyrkiet er selvproducerende på mange elektronik varer en af de største virksomheder i verden ligger i en by som hedder Manisa, ca. 1 mill kvm. :) For at beskytte disse produkter på det Tyrkiske marked kræver det tyrkiske toldsystem en straftold som kommer udefra. Derfor er det væstentlig dyrer end DK.

Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah ok, så giver det mening. Og der røg min fede forretningside sammen med muligheden for avance ;(

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)