Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af kontormøbler – holder det?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé – og vil gerne høre jeres mening om hvorvidt I mener den er holdbar. Der er nogle detaljer i konceptet som jeg gerne vil holde for mig selv – men here goes:

I dag køber virksomheder altid deres kontormøbler, og har dermed en relativt høj investering pr. medarbejder, uanset om der er tale om en lille eller stor virksomhed. Når møblerne efter en given periode skal udskiftes, f.eks. pga. flytning, eller fordi virksomheden op- eller nedskalerer antal medarbejdere, ryger de overskydende møbler typisk på et lagerhotel eller i kælderen.

Ville du som virksomhedsejer være interesseret i at kunne leje alle dine kontormøbler til en fast, månedlig pris? Det giver mulighed for at tilbagelevere hvis der skal udskiftes til nye, ligesom man f.eks. kan bestille borde til midlertidige/tidsbegrænsede medarbejdere og lignende.

De møbler som returneres ved opsagt leje-aftale skal så genudlejes til en lavere pris – så når man skal leje møbler kan man vælge mellem nye eller brugte møbler med tilhørende pris-justeringer.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der skal da nok være nogle der er interesseret, men i længden tror jeg ikke så meget på det. Kontormøbler er en relativ lille afskrivning i det store billede i drift af en virksomhed. 

Hilsen Morten

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i forvejen rimelig almindelig brugt, at man kan lease sine kontor istedet...

 

mvh.

Michael

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen synes jeg er rigtig god - særligt for iværksættere, der har udgifter nok i starten. Så at kunne leje et skrivebord, en god kontorstol, eller måske købe en hel pakkeløsning og opnå besparelser, det vil garanteret være til gavn!

Så jeg synes du bare skal klø på og få en god sollid handel og troværdig hjemmeside på benene med det samme - så er du da sikker på at stå solidt når andre hopper med på ideen. 

brand dit virksomhedskoncept som en hjælpende hånd og så skal det nok gå stærkt. 

Held og lykke ønskes du herfra.

Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen,
Danhost 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Der skal da nok være nogle der er interesseret, men i længden tror jeg ikke så meget på det. Kontormøbler er en relativ lille afskrivning i det store billede i drift af en virksomhed.

Hvis man beregner det pr. medarbejder er der jo alligevel en udgift - ligesom der er selve "convenience"-delen i blot at kunne bestille/tilbagelevere møbler. Jeg tænker at det vil give en dynamik og fleksibilitet, som vil være interessant for nogen.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pausgaard:

Det er i forvejen rimelig almindelig brugt, at man kan lease sine kontor istedet...

Med leasing opnår man ikke helt det samme, da du jo ikke har samme mulighed for at levere tilbage. Ved leasing laver man typisk en aftale for en bestemt periode, f.eks. 36 måneder, og derefter kan de så frikøbes til en scrapværdi.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved bare at google det, findes der muligheder hvor møblerne leases typisk over 3 til 5 år, og derefter overtager køber ejendomsretten. det er alm. praksis som jeg har arbejdet med tidligere.

 

Men oplægget til trådstarter kunne være at tage fat i kontorhoteller og fællesskab og høre hvad de mener og ønsker. De vil ligeledes være gode emner, hvis de skulle være interesseret i at leje.

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Operationel lease er forskellig fra dette koncept, idet man ikke behøver købe eller anvise køber når perioden udløber.

Jeg vil også foreslå at tage fat i nogle hoteller eller andre der kunne tænkes at have et umiddelbart behov.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Med lønomkostningen som den tungeste omkostning i en softwarevirksomhed som vores er kontormøbler ikke just nogen større udskrivning.

Selv hvis vi skiftede kontormøbler hvert år, ville det ikke udgøre meget mere end højest 2% af de samlede personaleomkostninger (løn osv..)

Kort sagt: Jeg tror ikke der er noget synderligt stort marked for at leje kontormøbler ud.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Rygestopdoc.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

syntes ideen er meget god, og tror nu godt der er mange som gerne ville have sig nogen møbler der så bedre ud, end dem de havde råd til. Jeg tror dog du skal passe virkelig meget på konkurs ryttere hvor du lige pludselig mangler en masse møbler.

rygestop dag for dag

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)