Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterlysning: Løsning til pop up ved lukning af webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg leder efter en løsning, som kan give os mere information om de besøgende på vores webshop, som forlader siden uden at konvertere. Jeg har oplevet webshops. der har et pop up vindue, der kommer når siden lukkes: "Hjælp os med at blive bedre".

Den skal være simpel og give os svar på spørgsmål som: 

Hvem er du? Erhverv/privat/hvilken branche

Hvorfor forlader du siden? Fandt ikke hvad jeg søgte/Priserne var for høje/M.m.

Desuden må den evt. gerne kunne opsamle e-mail adresser til nyhedsbrevstilmelding.

Vi forventer absolut ikke at alle vil bruge tid på at besvare spørgsmålene, men kan vi bare opsamle informationen fra en lille del af de besøgende, som ender i vores afvisningsprocent, vil det gøre os så meget klogere end nu hvor vi kun kan gætte vagt.

Jeg håber nogen sidder derude og kender til eksempler på webshops, som bruger denne løsning og/eller som kender en specifik løsning, som kan opfylde vores behov. På forhånd mange tak. Hav en god dag derude :)

Mange hilsner Pernille 

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Med jquery kan det nemt lade sig gøre at lave.

http://api.jquery.com/unload/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Mener du, at man stopper nedluknings-processen for at komme med de spørgsmål? Jeg ville sådan rent brugeroplevelsesmæssigt komme med en lille knap i højre side i stedet for - som her på Amino, hvor der står Feedback. Hvorfor? Fordi når en bruger HAR trykket "Luk/på krydset", så bliver man simpelthen irriteret over at skulle trykke igen. 

Et eksempel kan være Windows, der indførte "Er du sikker"-boksene, hvilket gjorde at mange blev ekstremt irriterede. Man skal aldrig afbryde en proces, som man "har" udført, fx at lukke et vindue.

Jeg kan godt kode det for dig, hvis du gerne vil have det, men jeg ville anbefale at du i stedet indførte en knap som nævnt.

RETTELSE: Kim har ret - men jeg vil stadig komme med mit ovenstående tip, selvom jquery er elegant. :)

Mvh.

Christian

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Mange tak for din hurtige respons. Det er da en specifik løsning. Tak for det.

Hej Christian

Jeg kan sagtens følge hvad du siger og jeg er, efter nærmere eftertanke, enig. Jeg har lige haft en kollega i røret og drøftet det med ham og han siger nøjagtig det samme.

Løsningen for os for at hente de informationer vi søger, vil blive at oprette en poll på webshoppen: Hvem er du? for at afklare spørgsmålet om hvorvidt det er privat eller erhver og hvilke brancher, der besøger os. Derudover vil vi installere et heat map, som kan give os mere viden om brugernes adfærd.

Så vi er glade og har løst problemstillingen. Tak for hjælpen til de, som altid, lynhurtige og skarpe Amino'er. :)

Med mange hilsner Pernille

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)