Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat udlejning af bolig - "regnskabmæsiig opgørelse"

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal udleje min ejerbolig i forbindelse med midlertidig flytning til udlandet, og er ved at opgøre fordele/ulemper ved hhv. privat udleje, virksomhedsordning og kapitalafkastordning.

I forbindelse med privat udlejning er det valgmulighed mellem at benytte et bundfradrag (på 1,33% af ejendomsvurdering) eller en ”regnskabmæssig opgørelse” af indtægter og udgifter ifm. udlejning.

SKAT nævner eksplicit kun følgende som anerkendte udgifter ved den ”regnskabsmæssige opgørelse”: ”El-, gas- og varmeudgifter…samt ejendomsskatter”.

Men vil jeg ikke også (ved privat udlejning uden VO/KAO), kunne inkludere følgende som udgifter i min opgørelse:

1) Udgifter til lovpligtig husforsikring
2) Udgifter til renovation (affald)
3) Udgifter til internet som stilles til rådighed for lejer
4) Udgifter til almindelig vedligeholdelse (som kan henføres til udlejningsperioden)

Nogen der kan hjælpe her?

 

 

 

Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er langt fra ekspert i det her, men...

Hvis du udelukkende fremlejer din ejerbolig i forbindelse med midlertidig flytning til udlandet, så vil jeg mene, at du skal holde dig LANGT uden om de specielle beskatningsformer. Det er kun forbeholdt erhvervsdrivende, og det er du ikke, når der er tale om fremleje.

Og da jeg går ud fra, at du blot skal have dækket dine udgifter, så det "går i nul", så skal du ikke tjene på det, og derfor ikke erhvervsdrivende.

Du kan jo lave en lejekontrakt på lige præcis hvad du vil. Så hvis du har udgifter til internet og renovation, så skriver du bare det i lejekontrakten, og hvad det koster. Alternativt kan du bare forhøje husleje og så skrive at det er inkl. fri internet.

Jeg tror du skal tænke det mere som "fremleje" end "udlejning" - du vil jo ikke drive udlejningsvirksomhed, sådan som jeg forstår det.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)