Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed u. 18 år: kr. 61.000,-

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med HenrikYes

Det handler jo dybest set kun om skatteplanlægning, herunder eventuel ofre lidt på noget professionel assistance, hvorved denne "tænkte" situation vil kunne undgås.

M.h.t. til gebyrer, så bor vi jo i gebyr-Danmark, så det kan man bare affinde sig med...

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I øvrigt mener jeg at det er meget rimeligt at der er regler for hvornår unge kan opstarte virksomhed. Det er let at få et CVR-nr og det er let at stifte gæld. Og det er meget svært at komme af med denne senere. Derfor .. . ..

/Banditten

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:

I øvrigt mener jeg at det er meget rimeligt at der er regler for hvornår unge kan opstarte virksomhed. Det er let at få et CVR-nr og det er let at stifte gæld. Og det er meget svært at komme af med denne senere. Derfor .. . ..

/Banditten

Jeg er skam enig med dig der. Og det er fint, at forældrene kan tage ansvaret og give en umyndig muligheden alligevel. Men at man så ikke kan lave en flydende overgang, er da lidt latterligt. Man kan vel blive helt træt ved tanken om at skulle overtage sin egen virksomhed (dumt som det lyder).

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kommer til skat og afgifter, så er Danmark bare et lorte land. Det ser desværre ikke ud til at ændre sig særlig meget.
Men du er faktisk et godt eksempel på et af problemerne. Du vil ikke have brugerbetaling på registrering, men du vil også have at staten har færre indtægtskilder. Jeg søgte om pas her for nyligt og tro det eller ej, men jeg blev godt nok glad, da damen bad mig om at betale for ansøgningen. Det gav mig et håb for, at vi måske en skønne dag kan få brugerbetaling på langt flere ting, hvilket selvfølgelig gør at vi betaler mindre i skat. 

Hvis folk ønsker en lavere beskatning og færre afgifter, så skal man da også forvente brugerbetaling. Hvilket er langt mere rimeligt end, at kræve halvdelen af folks penge. 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bliver forvirret.....   Huh?

Blander vi ikke flere ting ind i hinanden i denne debat ?

Hvis firmaet startes af forældrene som "enkeltmandsfirma" har det jo intet med det gebyr i kalder en iværksætterskat, at gøre.... gebyret betales i forbindelse med stiftelse af et aps eller a/s.

Hvis firmaet er et enkeltmandsfirma i forældrenes navn, er det så ikke bare at lukke firmaet ned og starte et nyt i eget navn ? Aktiver i det gamle selskab er vel til dels straks-afskrevet (hvis der har været et overskud) og et eventuelt overskud i firmaet er jo allerede også beskattet med forældrenes skattetræk på 61 %. Tilbage er evt. ikke afskrevne aktiver og et eventuelt mindre varelager, hvilket man til dels selv er herre over størrelsen af.

Alternativt har forældrene drevet firmaet i selskabsform og så kan anparter eller aktier jo stille og roligt overdrages i form af gave over et par år. Reelt betyder det jo absolut intet hvem der ejer anparterne, da "knægten" i dette tilfælde vil være lønmodtager uanset om det er ham selv eller forældrene der reelt ejer anparter/aktier.

Og så er problemet nok ikke så stort, det e r trods alt et begrænset antal helt unge der starter firma op og har den store omsætning, -og er det den super gode ide, der bare sparker røv og fylder skattekisten godt op, så er der nok råd til den rette rådgivning....

Så lad os nu ikke blive ved at pive over de regler der er og de trods alt mindre gebyrer der er for at stifte et selskab.

 

Fortsat god aften til alle¨

Søren

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,

Jeg er ked af at høre om din uheldige situation. Jeg brugte selv som 15-årig en mindre formue på dyre advokater, at der løste mit problem. Jeg tror de samlede omkostninger var kr. 15.000,00.

Jeg foreslår du løser det på denne måde:

1. Du stifter selv et helt nyt selskab at der overtager nuværende aktiviter og kunder. Alt indtjening bliver altså fremover indtjent her.

2. Du køber de nødvendige aktiver ud af dine forældres selskab for et så lille beløb som muligt.

3. Da du har arbejdet for dine forældres virksomhed (herefter Virksomhed A) i en periode, men (jeg antager dette) i denne periode ikke har fået udbetalt løn, har Virksomhed A en inddirekte gæld til dig.

4. Du arbejder i din egen virksomhed, og når du mangler penge får du udbetalt løn fra Virksomhed A.

Denne løsning tager udgangspunkt i at hovedparten af værdien i Virksomhed A er kontanter, og du driver en virksomhed hvis aktiviter problemfrit kan skifte virksomhed.

Held & lykke! 

 

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke umuligt. Jeg er 15 år, og har registreret min virksomhed, og modtager snart CVR-nummeret. What's the deal? Jeg blev da hverken informeret om alder, stoppet da min NemID gav til kende at jeg var under 18 el. noget?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)