Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

outscourceing

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 05
Indlæg ialt: 10
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Date: 3/28/2005 10:09:25 PM Author: Niklái Nysted
Hej Martin, Når i uddeler arbejde på den måde, hvor meget forarbejde laver i så for at få det bedste resultat? Her tænker jeg på om i f.x. sender skitser eller færdige brugerflader med. Og hvor nøje er jeres forklaringer? Vi arbejder med at flytte noget af vores udvikling til udlandet, og er noget uvidende på området. mvh

 

Hej Niklái

 

Det har været meget blandet hvad vi sendte ud til RentAcoder, dog har det aldrig været et fuldt produkt, men oftes dele af et produkt som f.eks. udtræk af email adresser fra Windows adresse bogen som Outlook Express bruger. Dette projekt krævede ikke meget forarbejde fra os og bagefter implementerede vi selv koden med den ønsket brugerflade.  

 

En anden opgave jeg lagde ud var et website til oversættelse af tekster til vores programmer, dette projekt krævede en del forarbejde for at de imødekom alle vores krav. Vi designede databasen og beskrev hvilken sider der skulle være og hvad de skulle. F.eks. oversættelses siden skal bestå af to drop down menuer med valg af sprog man oversætter fra og til. På siden skal der være to multilinie koloner med teksten for de valgte sprog så man let kan se hvad man skal oversætte mens man oversætter. osv. Skitser er en god ting, så får man hvad man bestiller, men så skal man også beskrive hvad hver eneste ting og knap skal gøre. Man kan også vælge at beskrive siden og lade det være op til programmøren, det kan der komme postive ting ud af, men det kan også være et minus hvis man ikke har brugt koderen før, og man får noget som er værre end ens forventninger.

 

Min erfaring er at man først skal ligge små opgaver ud, som den første opgave jeg skrev, og ofre lidt penge på at finde nogen gode kodere som man så fremover kan arbejde sammen med om større opgaver. Vi var ikke helt heldige med oversættelses sitet. Det er svært at skrive en fuld produkt beskrivelse og ta højde for alle problem stillinger fra starten af. Koderen havde opfyldt opgaven som beskrevet, men havde ikke selv taget højde for bla. specielle tegnsæt som kinesisk og da det var løst gav arabisk problemer for teksten skrives fra højre til venstre osv.

 

Et godt råd er at belønne koderne med mere end det aftalte beløb, hvis man er tilfreds, også selv om projektet ikke helt 100% som man vil ha det. Følte de sig værdsat er det  nemmere at få lavet nogen rettelser efterfølgende når projektet er afsluttet som beskrevet. Sådan fik vi rettet oversættelses sitet.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel,

Mange tak for et meget godt og informativt indlæg


Mvh
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt rentacoder (RAC i daglig tale) flere gange, og ja forarbejdet til sådanne opgaver er meget vigtigt, du skal ligeledes være meget kritisk og ikke lade dig forføre af de billigste bud. Selvom det ER billigt vokser træerne ikke ind i himlen.


Mit ynglingssite af denne type er i øvrigt klart www.scriptlance.com - der har jeg haft bedst erfaring. Et andet populært site er www.getafreelancer.com (GAF i daglig tale)

 

Du får hurtigt et netværk af udviklere igennem de sites, og med tiden er det smartere at gå direkte til dem - uden om scriptlance/rentacoder/getafreelancer/osv...Dog skal du altid de første par gange benytte dig af den sikkerhed som de her sites giver dig. Udviklerne er meget afhængige af gode karakterer (lidt samme princip som ebay mm), og desuden har de gode escrow betalings muligheder.

 

:)

Ditlev

www.onapp.com

Tilmeldt 2. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)