Hej Amino ven. Jeg har en webshop med salg af maling, men jeg syntes bare konverteringsprocenten er alt for lille på den. Jeg taber ca. 48% inde i kurven, efter de har lagt varer i kurven, forsvinder de igen....HVORFOR? Er der noget galt med brugervenligheden på shoppen generelt? Jeg ville blive rigtig glad, for en masse gode forslag og indput, både gode som dårlige kommentarer om min side. Alt har interesse, da jeg meget gerne vil gøre min side, mere brugervenlig og overskuelig for mine kunder. Hvis du vil lave et købsforløb med betaling med dankort, kan jeg sagtens slette betalingen, hvis bare du lige skriver i kommentarfeltet, at det er en "Amino test" På forhånd mange tak P.S. Jeg sender en flaske go Rødvin, til den som kommer med det bedste forslag, som kan løfte konverteringen markant, på min side! Dbh Michael Haahr |
Hej Michael
Mange (inkl. mig selv) bruger indkøbskurven som "huskeseddel". Er det alle der forsvinder fra den samme side? Eller er de 48 % fordelt på ..../indkøbskurv, ..../adresse og betalingsvinduet?
Har lige lavet et testkøb på din side og alt virker ok. Jeg mødte ikke noget der specifikt afskrækkede mig fra at handle hos dig. Faktisk tværtimod - siden virker meget troværdig. Alligevel var der naturligvis et par småting jeg lagde mærke til...
.../indkøbskurv. Det tog forholdsvis længe fra jeg klikkede "Læg i kurv" til varen rent faktisk VAR i kurven. Grundet min utålmodige natur klikker jeg selvfølgelig igen og har nu 2 af det samme produkt i kurven. Det opdager jeg så først i skærmbilledet med indkøbskurven, men her er det desværre ikke muligt at redigere i antal - kun at slette. Det er lidt uheldigt.
.../adresse. Siden er lidt tom. Jeg kunne godt have brugt en ordreoversigt hvor fragten figurerer (i tilfælde af at jeg havde glemt eller overset fragtudgifterne i forrige skærmbillede. Derudover gerne et par kortlogoer - ellers sidder jeg og kommer i tvivl om jeg overhovedet kan betale med Dankort, når jeg kommer til næste step.
Den største hurdle jeg stødte på var denne:
"Varerne må stilles uden kvittering - læs mere". Jeg ville kalde det Flexlevering i stedet. Det lyder mere attraktivt:-) Jeg øjner som kunde straks en mulighed for billigere levering og klikker på linket. Der åbnes en KÆMPE side med handelsbetingelser som jeg tygger mig igennem, indtil jeg helt i bunden finder forklaringen på "Varerne må stilles uden kvittering". Til min skuffelse får jeg intet ud af det som kunde. Faktisk stiller jeg bare mig selv dårligere ved at sætte kryds her. Nu har jeg så brugt flere minutter på at læse i stedet for at indtaste mine kortoplysninger. Hov, nu kalder børnene, så jeg får ikke fuldført bestillingen. You get the point?
Nyhedsbrev var vinget af på forhånd...