Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne type konkurrence lovlig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg ved, at det har været oppe at vende tidligere, men nu spørger jeg igen. Er det lovligt at lave en konkurrence på facebook, hvor en bruger deltager, hvis han/hun deler og liker siden?

Andre erfaringer med at skabe aktivitet, likes og opmærksomhed må meget gerne skrives her :-)

Med venlig hilsen

Patrick

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være helt sikker på at du ikke bryder nogle af facebooks mange reklamer, kan jeg klart anbefale at lave konkurrencen i en APP. Jeg er ikke selv god til det, men hvis du ikke selv kan ved jeg at der er rigtig mange på Amino, som kan hjælpe dig.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 46
Fra  Vsual Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes da jeg dagligt ser den slags derinde. Så facebook har da nok ikke noget imod det, hæng mig ikke op på det.

Ellers så kontakt deres support, de plejer at svare relativt hurtigt :-)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

David har fuldstændigt ret. Ret mange sider bliver også efterfølgende slettet hvis de har gjort det. Det kan sagtens være der gør noget tid, men synes de fleste bliver slettet. 

Og så en anden lille deltaje:Konkurrencen er sådan set fuldstændig lovlig, den er bare imod Facebook's retningslinjer. Facebook har endnu ikke fået autoritet til at udstede love :-)

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs evt. denne artikel om Konkurrencereglerne på Facebook anno 2012 og bliv klogere på den del ;)

Anders Hansen:
Facebook har endnu ikke fået autoritet til at udstede love :-)

Men der findes noget, der hedder markedsføringsloven, og den bør man også overholde - dog, er det i øjeblikket en gråzone, men d. 3. maj skulle forbrugerombudsmanden gerne komme med et seriøst regelsæt for de sociale medier. Der er altså 2 regelsæt, der skal overholdes, hvorfor man ligeså godt kan begynde at udskrive lovlige Facebook Konkurrencer nu. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)