Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyven store G tæt på 25 kr pr klik i Adwords kampagne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner

Synes gridskheden er ved at blive synlig hos store G.

Jeg tænkte at køre en Adwords kampagne

Sad med erfaringer fra tidligere år på tilsvarende kampagner

Så jeg tastede clickpriser ind på tidligere års niveau.

Døgnet efter plejer man at kunne se hvilke placeringer det giver sådan cirka

Til min store overraskelse så jeg at prisen på søgeordssætninger ikke engang søgeord var kommet op på over 3 euro for en side 1 placering.

Store G har med andre ord 3 doblet prisen siden sidste år !!!!!!!!!!

Det er da en inflationssikring der vil noget.

Sympation falder for den innovative virksomhed, men fremmer lysten til alternative løsninger.

Oplever i det samme ?

Men savner lige nu gode alternative ideer til den effektivitet, som adwords trods alt har.

De bedste hilsener

Finn

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu husker du at prisen bestemmes af efterspørgslen ikke?

Altså at annoncører det seneste år på dine søgeord har skruet budene i vejret. Og du følger jo tilsyneladende med op i pris, så du er i princippet selv med til at køre priserne op.

Du skal ikke se på hvad et klik koster, men hvad du tjener pr. klik, og derfra bedømme om du skal fortsætte eller ej.

Men ja der er mange der oplever det samme som dig, altså at der er andre annoncører der byder priserne op og priserne dermed stiger.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkurrencen på Google AdWords er hård og der er rift om de bedste pladser! Jeg kan fortælle at vores AdWords-annonce på webdesigns anbefaler Google at budene skal ligge på helt oppe mellem 13 - 16 kroner pr. klik for at ligge på side 1 - og den har engang været helt oppe på 21 kr./klik. Heldigvis er vores kvalitetsresultat så højt, at vi slipper afsted med et noget lavere bud end dette ...

Men ja, som der bliver sagt her i tråden, så deltager vi jo selv i priskrigen Skype-Smile

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre også siger burde du nok lige sætte dig lidt mere ind i hvordan prisstruktureren fungere på adwords.

Udover det, så kan du jo bare lade være med at bruge det hvis det er for dyrt?  

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad Google siger og hvad de gør er ikke altid det samme...

Jeg oplevede igår da jeg satte klikprisen ned på et søgeord, at så var status pludselig lav søgevolumen og sætter jeg den op igen, så er status igen kvalificeret...

Andre gange eller faktisk ofte så skriver Google at bud er under første side, men annoncen ligger stadig i toppen på første side på søgeordet.

Som jeg ser det er det kun at prøve sig frem og ikke lytte for meget til hvad Google skriver omkring bud priser etc...

/M

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Olsen

OlsenKbh:
Andre gange eller faktisk ofte så skriver Google at bud er under første side, men annoncen ligger stadig i toppen på første side på søgeordet.
 

Dette kan meget vel også passe, blot huske at når du tester et søgeord, f.eks. en bred søgning på Sokker, så skal du huske at hvis du bare skriver Sokker i søgefeltet, så er det faktisk ikke en bred søgning du foretager dig, men en eksakt søgning svarende til hvis du skrev [Sokker]. Så hvis du vil teste placeringen af Sokker som et bredt søgeord skriver du f.eks.: Sokker a

Så får du den reelle placering på google. Grunden er her, at en bred søgning er hvor Google tager højde for at dit søgeord skal indgå i individuelle sætninger, stavefejl m.m. 

.. Nu håber jeg da at mit volapyk giver mening (det er lidt svært at forklare nogle af Googles funktioner...)

Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen,
Danhost 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,

Jeg synes selv jeg har held til at få prisen ned, ved at lave relevante annoncer. Med snævre annoncer, med et skarpt og appetit vækkende budskab, kan jeg få en CTR på 5-25%. Det kræver jo at du både kan lave en god annonce og har det rigtige produkt, til den rette pris.

Pt. sidder jeg og piller af prisen, men beholder min position på et gennemsnit under 2.

Google er jo ikke interesseret i at placere en annonce på side 1. Uanset om du så gav 200 kr. Hvis de beregner chancen for et hit til 0,001%. Så vil de heller have en god annonce til 1 kr. der giver 1% CTR. Så tjener de 5 gange så meget.

Så prøv at brug lidt mere tid på dine annonce tekster. :-)

PS. synes de google folk jeg har snakket med, når jeg har haft brug for hjælp, har været flinke til at komme med fif. Mon ikke de får aktieoptioner og selv scorer kassen, når det går godt for google?

Held og lykke.

MVH Mikkel

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kathrine,

 

Nu er det kun eksakte søgeord jeg bruger på de fleste kampagner, og så burde der ikke være forskel på søgevolumen om du byder meget eller lidt pr. click.

Google er en pengemaskine og de gør alt for at få virksomheder til at betale mere for clicks.

Selv synes jeg for eks. lav søgevolumen er noget pjat, er der søgninger, er der også potentielle clicks, og med gode annonce tekster så får du uden problemer over 15% ctr på de søgeord.
Derfor har jeg svært ved at se hvorfor der ikke skulle være penge at hente i de clicks for Google, men de vil jo heller have man bruger flexible søgeord på de ord, så de kan komme frem på andre ord også.

Det er vel derfor de ændrer på præcise søgeord også....

/M

Fra København NV
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn.

Det er rigtigt at priserne er steget, men tænk på at det måske er mere profitabelt at ligge fx nr 4 end nr 1 på AdWords og derved give mindre for klikkene.
Det jeg synes du skal fokusere på er følgende:
Høj Kvalitetsscore
ROI (Return on investment)

Der er rigtigt mange personer der ikke har styr på hvordan budgivningen på AdWords virker og at fx dem der ligger nr 1 kan betale mindre end dem der ligger nr 3, det kommer alt sammen an på hvor høj en kvalitetsscore man har.

Se evt denne video om emnet:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLE05CF39FDF0E1FC9

Håber det giver et bedre indblik i auktionen på Google AdWords

Håber i Alle får en fantastisk weekend.

/Heine

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er lidt yderligere info om og tips til forbedring af kvalitetsresultat.

Husk for øvrigt, at et godt kvalitetsresultat og høj CTR ikke er et mål i sig selv, men blot et middel til at opnå en attraktiv pris pr. konvertering.

Alle kan opnå en klikrate (CTR) på 30-40% ved at sætte max bud helt i vejret og love noget vildt, eksempelvis "Vi forærer XXX væk. Bestil her."

Resultatet bliver høj CTR og meget lav konverteringsrate (men mindre, at man rent faktisk forærer ting væk...)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)