Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

max størrelse på webforside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer!

Vi er gang med at lave en større international webportal - i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogle, der har erfaring med hvor meget en forside på en webside må fylde. Vi bruger en del forskellige billeder, som vi gerne vil have med på forsiden, men omvendt er vi heller ikke interesseret i at loadtiden bliver for lang. Som sagt er der tale om en international webportal. Jeg vil blive glad for nogle gode erfaringer med hvor meget man kan fylde på. På forhånd tak.

 

Arno  

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Det korte svar - som du nok har gættet - er så lidt som muligt.
Derudover er det svært at sætte tal på. Men man kan vel sige, at henvender du dig til professionelle kunder (erhvervskunder) er det nok knap så vigtigt som hvis du henvender dig til privatpersoner. Jeg kender ikke meget til udenlandske brugere og deres internetforbindelser, men procentdelen af danske privatpersoner, der har hurtige forbindelser er uden tvivl stærkt stigende.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Arno.

Normalt har det været god kotyme at begrænse load af første side til 45 kb., men efterhånden som hastigheden er gået op på Internetforbindelserne, så synes jeg, at det er OK med 100 til 120 kb.
Husk, at du kun har 2 sek. til at fange brugernes opmærksomhed, og så ønsker du ikke at bruge de 2 sek. på at loade siden
Mvh, Christian

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er meget delte meninger om forsider - personligt kan jeg godt være fortaler af dem.

 

Afhængigt af, hvor kontaktvillige jeres kunder er, så kan du jo tillade dig NÆSTEN hvad som helst, men hav gerne loadtide in mende.

 

vedr. størrelsen skal du måske ikke bevæge dig over 800x600 fx., men det kommer an på billedets størrelse. Hvis billedet er på 1,2 megabyte kan det godt være en dræber, for dine udenlandske kunder, som måske ikke har gode internetforbindelser.

 

Held og lykke med det :)

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-06-2007 11:03:53 Forfatter: NicosiaLonghi.com
Der er meget delte meninger om forsider - personligt kan jeg godt være fortaler af dem.


Afhængigt af, hvor kontaktvillige jeres kunder er, så kan du jo tillade dig NÆSTEN hvad som helst, men hav gerne loadtide in mende.


vedr. størrelsen skal du måske ikke bevæge dig over 800x600 fx., men det kommer an på billedets størrelse. Hvis billedet er på 1,2 megabyte kan det godt være en dræber, for dine udenlandske kunder, som måske ikke har gode internetforbindelser.


Held og lykke med det :)



1,2MB?? Du har vel ikke billeder, der fylder 1,2MB på dit site (med mindre det er under downloads, hvor dine brugere kan hente bedre kvalitet billeder). Hvis du svarer ja, så bør du overveje at komprimere din billeder uanset højde x bredde.
Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Arno. . .

Hvis du har et indhold som kan kræve lidt tid at hente, kan du bruge en funktion som viser at indholdet er på vej. Det vil fastholde en del brugere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er lidt uklart for mig om du med "fylde" mener kb-mæssigt, eller designmæssigt (pixels).


Lad mig kommentere på det sidste: Jeg selv holder meget af at designe efter en bredde på 800 pixels, du kan se argumenterne for det i artiklen "Hvorfor (stadig) designe til 800x600?". Statistikkerne er en smule forældede, men de andre argumenter holder stadig.

 

Dog vil jeg sige at hvis der er tale om en "portal", hvor der typisk vil være mange forskellige typer indhold på en side, så skal man så absolut gå en tak op i bredden! Men stadigvæk så bestemt holde sig inden for begrænsingen at tekstlinier på "rene" tekstsider/artikelsider/produktsider ikke må overskride 45-50 tegn per linie.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)