Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med e-conomic og DB-beregning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har desværre et problem med dækningsbidrags beregning i e-conomic. Hvis der sælges en vare som ikke er på lager så skal man når der faktureres og hvis du gerne vil se det rigtige dækningsbidrag trykkes på de enkelte varelinier for at opdatere dækningsbidrag. Det er meget omstændigt hvis du har 5 varelinier og du har masser af faktura at bogføre.

Hvad gør i?

Det er tidligere været sådan at dækningsbidraget i e-conomic.dk blev opdateret når så varen kom på lager igen men af en eller anden uransagelig årsag så har e-conomic.dk lavet en opdatering i deres database der har ramt denne funktion og nu virker det ikke længere. De er mildest talt ikke lydhør over for forespørgsel til dette og de vil ikke sige noget om hvordan/hvornår det kan blive løst. Jeg talte med e-conomic herom for mindst 8 mdr. siden og der er stadig ikke sket noget.

Det er meget omstændigt at bogføre ordre hvis man på alle ordre skal opdatere alle varerlininer for at se om db ser fornuftigt ud.

Vh LL

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare indstille vejledende kostpris i varekartoteket? (Kan også opdateres via API).

Og hvorfor er det vigtigt for dig overhovedet at se DB før du har bogført dine leverandørfakturaer? Det skal jo nok blive efterreguleret.

Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for svar. 

Jeg tror ikke helt du forstår problemstilling. Jeg vil ikke se DB førend lev. faktrura er bogført. Problemet er at hvis jeg har en vare der sælges til 1000 excl. moms så vil DB være 1000 førend jeg bogfører lev. faktura. Når jeg så bogfører lev. faktura lad og sige til 800 excl. moms og så går ind på ordre/faktura igen så er DB stadig 1000,- Jeg skal så trykke på hver enkelt varelinie førend at DB vises rigtigt = 200,- Før var det sådan at ordre/faktura blev opdateret i det øjeblik at lev. faktura var bogført. 

Når så ordre bogføres (og vi vil gerne holde øje med vores DB også på ordreniveau - som jeg regner med de fleste vil :-)) så skal man trykke på alle ordrelinier førend man får rigtigt DB.

Håber det giver mere mening nu!

Vh LL 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LL

Jeg har snakket med e-conomics ekspert i dækningsbidrag - det er ikke lige min spidskompetence.

Han forklarer, at det er rigtigt nok, at programmet fungerer på den måde, du beskriver. Grunden til det er, at systemet automatisk husker detaljerne omkring varen på det tidspunkt, du trykker ”ok” og gemmer fakturalinjen.

Et lille cowboytrick/workaround du eventuelt kan prøve er at skrive en vejledende kostpris på dine varer. Kostprisen i e-conomic bliver beregnet efter princippet om ”gennemsnitlig kostpris”. Det betyder, at kostprisen automatisk står til 0, når du ikke har varer på lageret.

Har du derimod en vejledende kostpris i dit varekartotek, vil denne kostpris bruges i beregningerne, HVIS varelageret er i 0 eller minus.

Du har garanteret en ide om de normale kostpriser på dine varer, og ved vejledende kostpris vil du få indsat et dækningsbidrag, som er retvisende med det samme.

Jeg ved ikke, hvem du har talt med herinde omkring problemet, men vi prøver at være så lydhør som muligt. Men vi kan desværre ikke opfylde alle ønsker.

Jeg håber tippet kan hjælpe dig videre, ellers må du endelig sige til. Du kan selvfølgelig også kontakte vores support, hvis du gerne vil tale med en, som ved mere om dækningsbidrag end jeg.

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)