Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kort uddannelse eller fag i USA / Californien ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens!

Jeg har længe drømt om at komme til USA og drømmen bliver formentlig snart til virkelighed :-) Planen har længe været at få arbejdsvisum selvom jeg ved det er krævende men fx synes jeg e2 investors visum virker overkommelig hvis man vil det...

Men så kom jeg forleden til at tænke på om jeg skulle starte med at få uddannelsesvisum og så starte med fx 6-12 måneder for at tage lidt uddannelse. evt. deltid hvis det er muligt. Tænker nemlig at det måske kunne være rigtig smart at få tage lidt fag om business i USA og lignende. Dog synes jeg det er svært at få et overblik over mulighederne. Jeg har bare hørt at i USA gør man meget mere ud af at tage enkelte fag osv.

Kan du hjælpe? :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du tage enkelte fag på et universitet eller? For jeg ved at du godt kan tage enkeltfag på universiteter. Men du kan kun blive opdaget hvis du har units(dette samme som ECST points) som er svarende til et fuldtidsstudium. Har selv været i San Diego og studere et semester, kan dog sige at for mit vedkommende, så havde jeg fri 2 gange om ugen. så var kun i skole 3 dage om ugen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.. Ja som udgangspunkt tænker jeg universit men jeg er egentlig åben overfor alternativer hvis det er på det rigtige niveau :-) 

Jeg forstår ikke 100 % din forklaring med fuldstidstudium osv. Min opfattelse er at man godt kan tage enkelte fag på universitet uden at være tilknyttet fx dansk universitet eller lignende... Eller tager jeg fejl?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Singapore
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

udover e-2 er der også eb-5 visa - det kræver dog at du kan smide 500K USD i et udviklings projekt, eller 1 mio USD i dit eget projekt, men så er du også (næsten) garanteret et greencard etc.

Berkeley, CA har nogle gode 1yr intensive business programmer. Men husk at hvis du tager enkeltfag, så kan du få udfordringer med visa hvis du ikke allerede har det i orden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Ronni.

Har godt hørt om det visa du nævner men det er måske lige i overkanten for mig hehe :-) Og det lyder til at e-2 er muligt hvis man investere 50-100 K USD.

Men tak for rådet med berkeley. Tager lige et kig på det men er nok mest til noget deltid men du har nok ret i at det bliver svært at komme ind på noget uddannelsevisum hvis det blot er deltid eller enkelte fag... Men lad os nu se.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. spørge hos http://www.usatours.dk, de bryster sig med at vide det meste der er at vide om USA. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vidst mere ferie.. Har skrevet til EDU og Kilroy

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer, du skal også være velkommen til at fange mig på Skype eller mail hvis du har spørgsmål.

På alle de store universiteter har du mulighed for at komme ind og læse enkeltfag. Berkeley har fx deres Extension afdeling (http://extension.berkeley.edu/) og Stanford Continuing Studies (http://continuingstudies.stanford.edu/). Ud over de mest kendte, er der jo også et ton af mere ukendte universitetet - som også er meget billigere at gå på.

Så vidt jeg ved er langt de fleste fag på Stanford Continuing Studies om aftenen, hvor man altså har mulighed for at arbejde ved siden af - hvis det ønskes (og man har visum-tilladelse til det). Berkeley har både enkeltfag om aftenen samt såkaldte "diploma programs" der også kører om dagen. Tjek eventuelt disse:

http://extension.berkeley.edu/international/

Jeg tager selv afsted for at læse Global Business Management på Berkeley Ext. i efteråret.. så er pt. selv på vej gennem USA-møllen.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)