Nu begynder sæsonen for markeder jo snart for alvor.
Jeg har selv i tankerne at købe mig ind på nogle stande på diverse markeder i år. Da det er første gang, jeg gør dette, har jeg min tvivl vedrørende papirarbejdet, når man ikke er momsregistreret. Man skal vel dokumentere nogle ting, såfremt man får besøg af told- og skattevæsenet. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvad det præcis er man skal have styr på, så man gør det hele lovligt?
Husk at du sakl momsregisteres, hvis du omsætter for mere end 50.000 kr, og når du skriver 'flere markeder', når du derop - i hvert fald, hvis det skal give mening.
Er ikke helt sikker men mener ikke du behøves et kasse apperat(dog gør det nok det hele noget nemmere) men du skal som minimum skrive alle salg ned, samt have kvitterings blok, så du kan overholde reglerne om at kunne skrive minimums kvittering.
men hvis jeg var jer ville jeg overveje en mobil løsning, der er flere og flere af vores konkolegaer der laver tablet(ipad) løsninger. alternativt er det muligt at instalerer en pos(kasseapparats applikation) på en ps.
nogle kan du enda leje den slags software hos på brugs basis. så du ikke skal betale alt for megen for det. :)