Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Papirarbejde ved markeder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu begynder sæsonen for markeder jo snart for alvor.

Jeg har selv i tankerne at købe mig ind på nogle stande på diverse markeder i år. Da det er første gang, jeg gør dette, har jeg min tvivl vedrørende papirarbejdet, når man ikke er momsregistreret. Man skal vel dokumentere nogle ting, såfremt man får besøg af told- og skattevæsenet. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvad det præcis er man skal have styr på, så man gør det hele lovligt?

Venlig hilsen

Frederik

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vel bare have alle dine kvitteringer fra din salg liggende. Så du har styr på hvad din fortjenste er.

Med mindre du snakker om salg af mad?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at du sakl momsregisteres, hvis du omsætter for mere end 50.000 kr, og når du skriver 'flere markeder', når du derop - i hvert fald, hvis det skal give mening.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke tale om mad.

Så man skal altså have et kasseapparat for at have styr på det hele? Smile

Frederik

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke helt sikker men mener ikke du behøves et kasse apperat(dog gør det nok det hele noget nemmere)
men du skal som minimum skrive alle salg ned, samt have kvitterings blok, så du kan overholde reglerne om at kunne skrive minimums kvittering.

men hvis jeg var jer ville jeg overveje en mobil løsning, der er flere og flere af vores konkolegaer der laver tablet(ipad) løsninger.
alternativt er det muligt at instalerer en pos(kasseapparats applikation) på en ps.

nogle kan du enda leje den slags software hos på brugs basis. så du ikke skal betale alt for megen for det. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)