Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer jeg min egen adwordskonto/kampagne ?????

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem 2 år kørt min adwords gennem et firma, som har stået for opsæt, og administration.

Aftalen har kørt for et år af gangen, og udløber snart igen, efter andet år.

Nu har jeg så tænkt mig at opsige denne aftale, og selv køre mine adwords, da jeg er blevet meget klogere på dette nu.

Men har jeg så fuld rettighed til denne kampagne?  Jeg har pt. kun login til at læse på adwordskontoen, men har jeg ikke ret til at være administrator, og derved kunne ændre password, og det kreditkort der skal trækkes fra. 

Jeg har bare altid betalt fast beløb til kontoen hver måned, uanset hvordan det er gået.

Hvordan står jeg ved opsigelse????

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke kun én adwords konto per domæne, eller tager jeg fejl? I så tilfælde har du vel også ret til kontoen.

Ellers kan du da bare lave en ny konto hvis du selv mener du har styr på det, nemmere er det vel ikke ; D

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er kun et domæne til kontoen, men det er en de har sat op fra start.

Har hørt at det ikke bare er at oprette en ny adwordskonto, til samme domæne - er der noget om noget DP content eller????

Og det tager jo også tid at sætte en konto op, og jeg har vel også betalt for at få denne sat op.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

maloue:

Jeg har gennem 2 år kørt min adwords gennem et firma, som har stået for opsæt, og administration.

Aftalen har kørt for et år af gangen, og udløber snart igen, efter andet år.

Nu har jeg så tænkt mig at opsige denne aftale, og selv køre mine adwords, da jeg er blevet meget klogere på dette nu.

Men har jeg så fuld rettighed til denne kampagne?  Jeg har pt. kun login til at læse på adwordskontoen, men har jeg ikke ret til at være administrator, og derved kunne ændre password, og det kreditkort der skal trækkes fra. 

Det er nok dit Adwords firma der "ejer" kontoen , da du ikke har rettigheder til at ændre på tekster mm. (admin adgang)

Tag en snak med dem og hør hvordan de stiller sig.

PS. Det er altid noget skidt, at lade andre have kontrol over sine adwords konti

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din rettighed til AdWords kontoen kommer helt an på hvilken aftale du har indgået med det pågældende bureau. Der er flere bureauer, der benytter denne metode, og nogle afgiver gerne kontoen mens andre opkræver et stort beløb for at frigive kontoen.

Det er en gråzone, at bureauer benytter denne form for løsning, da gennemsigtigheden ikke er fuldstændig. Den primære årsag til at visse bureauer benytter denne løsninger at, de nemmere kan "holde" på kunderne og kunderne har svært ved at overskue et skifte. Ydermere så kan bureauerne indsætte 1200 kr. gratis fra Google til hver ny kunde, som kundens også betaler - dermed tjener bureauet 1200 kr. kvit og frit på hver ny kunde ud over deres fee.

Det er dog endnu blot en reminder til alle AdWords annoncører der benytter et bureau - sørg for, at alt arbejde bliver lavet i din EGEN konto, hvor du har 100% kontrol og ejerskab.

Johannes

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke et problem, hvis de har kampagnen liggende, og jeg så skal oprette en ny?

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen adwords eksperter som lige kan vejlede Big Smile

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maloue

Hvis de ikke længere skal håndtere dine adwords, må vi gå ud fra, at de standser annonceringen (evt sletter kontoen, hvis den ikke kan overdrages til dig) Dermed er du fri til at oprette en ny konto med annoncer, der linker ind til dit domæne. Dog vil jeg opfordre til at du forsøger at få ejerskab over den konto, de har kørt annonceringen fra og bruge denne, hvis det er muligt. Den indeholder værdifuld statistik, som du kan  bruge. Du skal desuden begynde forfra med at opbygge dit kvalitetsresultat, hvis du laver en ny konto. Bureauet kan med lethed overdrage dig kontoen ved at give dig administratoradgang, hvorefter du kan fjerne deres administratoradgang, så kun du er herre over kontoen. Men som Johannes skriver, kommer det an på din kontrakt ,om de er forpligtede på det.

Venlig hilsen

Ruth

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som Ruth og Johannes skriver er det bedst at få overdraget den nuværende Adwords konto da denne indeholder kontohistorik. Hvis du starter en ny Adwords konto op, mister du denne historik og da denne kontohistorik påvirker kvalitetsresultatet vil det betyde dyrere kampagner til at starte med på den nye konto.

Hvis firmaet har bare lidt god etik og moral, burde de overdrage den nuværende konto til dig, men vi lever desværre i en verden hvor penge går før etik og moral. Generelt skal man være opmærksom når man hører at et potentielt Adwords bureau ikke vil give dig læseadgang, så betyder det at de har en dårlig etik og moral. Hvis man er god til sit job hvorfor så skjule det?:)

Håber du får held med at få overdraget den nuværende konto til dig selv.

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)