Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor (m. 200.000+ kr.) søges til virksomhed med potentiale

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er.

Jeg er en del af en nystartet virksomhed med stort potentiale, og vi søger en investor, der kan lægge en sum penge mod en andel i virksomheden. Der er tale om et internetsite med daglige auktioner - og indtil videre er der smidt ml. 500.000 kr. og 600.000 kr. i projektet. Vi forventer følgende af den kommende investor:

- Investoren kan se potentialet i virksomheden

- Investoren kan lægge min. 200.000 kr.

- Investoren får 10 pct. af virksomheden

Det forventes ikke, at investoren skal være en del af den daglige ledelse - og udførslen, men forslag, idéer og lign. er værdsat. Hvis du vil høre mere om projektet, så send mig en privat besked, så kan vi fortsætte samtalen der.

Med venlig hilsen

Patrick

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Patrick,

Jeg vil ikke blande mig i hvordan I har værdisat virksomheden.

Generelt er det dog min oplevelse at mange initivtagere - det være sig folk der er på idebasis eller folk der er i den absolutte opstartsfase - har lidt store forventninger til værdien af deres produkt. Jeg går ud fra at I har tal og forretningsplan der kan dokumentere/sandsynliggøre at 10 pct. ejerskab kan forrente et indskud på 200K når I selv beholder 90 pct. for et indskud på 500K + arbejdskraft.

For at være på det rene så siger jeg ikke at det ikke er en korrekt værdiansættelse men det jeg siger er at I skal være forberedte på at en investor naturligvis vil være knivskarp på værdiansættelsen. Når I kommer sålangt gør det ikke noget at I er velforberedte og kan forsvare jeres værdiansættelse så det ikke blot ligner ønsketænkning, der er hevet direkte op af tønden.

Derudover så vil jeg råde jer til at få det ud på nogle af de portaler der henvender sig udelukkende til investorer og "kapitalhungrende" virksomheder, det kan f.eks. være investeringsagenten eller tilsvarende. Afhængig af forholdet til jeres bankrådgiver kan I spare med denne, måske han/hun kender en med den rette investeringsprofil.

Alt muligt held og lykke med jegten på en investor!

/Banditten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er enig i Bandittens betragtninger, og vil blot tilføje en enkelt ting. Hvis 10% af virksomheden koster 200.000 kr. værdiansætter i virksomheden til 2.000.000 kr. i dag. Det skal i nok være parate til at forsvare, og eventuelt anskueliggøre. Mange ting kan være værdiskabende, så tænk ikke kun på de penge der allerede er indskudt samt timer. Samarbejdsaftaler, teknologi, kunder etc. kan også bidrage til værdien.

Mvh Carsten



Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Bandit og Carsten,

Tak for jeres gode svar. Vi søger en investor med minimum 200.000 kr. i kapital - og vi er villige til at forhandle aftalen, så der er et samspil ml. indskud og andel. Vi har brugt en del penge på projektet - og vi har også et par samarbejdsaftaler på vej.

Jeg vil meget gerne besvare eventuelle spørgsmål og henvendelser fra de interesserede investorer. Send mig en privat besked.

Med venlig hilsen

Patrick

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Den lynhurtige vurdering mht. prisfastsættelse er alt efter risikoprofil, så skal Jeres site give ca. 600.000 i forventet overskud årligt indenfor en meget kort (1-2 år) tidshorisont. Projekter med stor risiko skal generelt helst tjene sig selv ind indenfor de første 3 år.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi forventer, at projektet vil give et pænt overskud inden for en kort tidshorisont - og projektet vil fortsætte med at genere et stort overskud i længere tid. Jeg vil stadig gerne opfordre mulige investorer til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Patrick

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke modtaget mange henvendelser - og derfor prøver jeg lige igen. Jeg søger en investor med en kapital på 200.000 kr., som primært skal bruges til markedsføring af et færdigt projekt. Jeg vil meget gerne forelægge projektet for eventuelle interesserede. I så fald vil jeg bede alle - med spørgsmål - om at sende mig en privat besked. Så vil jeg besvare alle dine spørgsmål.

Med venlig hilsen

Patrick

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)