Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Implatering / skjule videoer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i kloge mennesker
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Jeg er i den situation, at jeg på et kommende projekt har brug for, at min kunde kan oploade videoer til hans side. Men det hele er lidt mere avanceret end det. For stedet hvor videoerne bliver vist, skal være låst for ikke betalende bruger.

Min kodemand, har ikke sel arbejdet med videoer før, men jeg har undersøgt og har fundet ud af at den bedste fil format er mp4, hvad der derud og skal gøers har jeg intet forstand på, og derfor spørg jeg jer:

- Hvordan skjuler man videoerne?
- hvordan får man dem implateret?

Håber i kan forstå og hjælpe mig med dette spørgsmål.

......

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webartisten,

Du kan både skjule videoer på Youtube og Vimeo, så det kun er dem, der er logget ind, som kan se dem. Du kan sågar også gøre således, at de ikke kan blive embeddet (delt) andre steder.

Hos Youtube kommer disse muligheder, når du uploader. Hos Vimeo kræver det et særligt abonnement. Du kan læse mere her:

http://vimeo.com/help/faq/vimeo_plus#hide_from_vimeo

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, har glemt en vigtig information. Det skal være liggende på egen serverdiverse hosting sider, kan der ikke bruges til noget.

Desværre

......

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg ville gøre sådan, at videoerne, som du kan uploade til vimeo ikke bliver embedded på siden, hvis en besøgende ikke er logget ind. Du har derfor brug for et loginsystem med "rank". Hvor der både findes ranks med betalende og ikke betalende kunder. Og så mangler du egentlig bare et script, der tjekker om den besøgende er betalende eller ej. Hvis han/hun er betalende, skal videoen vises, hvis ikke, ja, så skal den ikke vises.

Håber du kunne bruge mit svar. :)

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtaget.

For det første, skal du være sikker på, at din server giver dig lov til at uploade filer på mere end 2MB (da 2MB er standard i PHP). Derefter, foreslår jeg at du bruger en kendt upload-klasse ved navn verot (http://www.verot.net/php_class_upload.htm).

Når du har filmene på serveren, kræver det jo blot, at du får dem til at spille i en eller anden form for afspiller. Du burde overveje, om siden skal være 100 % kompatibel med alle browsere (også de gamle) for ellers kan du jo bare bruge noget af det nye HTML5 til at implementere filmen. ;)

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har endnu ikke valgt server, så nogen du kan anbefale der? Jeg plejer bare at lave design og sende det videre, men denne gang er jeg nød til lige at følge op på nogen ting )

Men hvordan vælger man afspiller? Tænker bare som standard er alle videoer så ikke i WMP eller itunes?

......

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne overveje, at bruge Quicktime Player.

http://www.opencampus.com/faculty/tutorials/QT-html.html

Men husk, at tage højde for rettigheder af videoer og det faktum, at folk bliver nød til at have codec (quicktime) installeret på deres comp, før at det virker på denne måde.

Vil dog stadig sige, at det bedste du kan gøre, er at uploade videoerne til vimeo eller youtube. Hvorfor overhovedet bruge din egen serverplads på den slags?

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi han ender med at have mange videoer, og hvis han skal sidde på hver video på youtube, og skrive når brugern må se og ikke se bliver det alt for rodet når han har et admin ststem til alt det andet.

......

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, jamen så er der jo ikke andet for, end at finde en god måde at afspillene filmene på jo. :)

En søgning på google fik mig ind på http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/ som ser udemærket ud, hvis du spørger mig. Prøv den.

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, prøver at sende tråden videre til min udvikler, håber at der er nogen brugbar svar for ham =)

......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)