Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordrebekræftelses pris internatonalt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg er i gang med at udforme skelettet til mine ordrebekræftelser, og jeg er på herrens mark ift. forbrugeraftalelovens § 11.3

"den samlede pris for varen eller tjenesteydelsen inklusive gebyrer, omkostninger, herunder eventuelle leveringsomkostninger, moms og alle andre afgifter, herunder afgifter eller omkostninger, der ikke betales af den erhvervsdrivende eller pålægges af denne, eller, hvis en nøjagtig pris ikke kan oplyses, grundlaget for beregningen af prisen"

Det bør tilføjes produktet ikke er en finansiel tjenesteydelse, men at produktet er digitalt, hvilket betyder der ikke er nogen fragt.


Det produkt jeg kommer til, at sælge vil blive solgt internationalt. For EU er det ganske simpelt - 25% moms, men kommer med ud over EU begynder det straks at blive mere komplekst.

Nogen forslag til hvordan det kan gøres, så jeg ikke får fingrene i klemme længere fremme?

-ROCKFORD

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør også tilføjes jeg har dette med i mine Terms and Conditions "The prices for goods shall be those set forth in our order confirmation. All prices are inclusive of taxes, impositions and other charges, including, but not limited to, sales, use, excise, value added and similar taxes or charges imposed by any government authority."

Fra Minsk
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rockford!

Hvem er din målgruppe ?

Hvis det er forbruger 25% dansk salgsmoms.

Hvis det er virksomheder, så skal du have deres Momsnummer i international format. F.eks. DK01010101, så kan du løfte momsen. Tilsvarende kan du med 3 lande, hvis du får deres momsnummer, så skal de angive det som import og betale told/moms i hjemlandet.

Hvis du handler med virksomheder i EU eller udenfor og du ikke kan få deres internationale momsnummer, så skal du opkræve dansk salgsmoms.

Virksomheder uden momsnummer ligegyldigt hvor, skal betale Dansk salgsmoms.

Jeg håber, at dette er hjælp til dig og du må endelig spørge, hvis du helt specifikke spørgsmål.

Med venlig hilsen

Rasmus Vinter Sørensen

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Rasmus.

Min målgruppe er private, og forstiller mig først og fremmest mit produkt er aktuelt, i den vestlige verden. Betragter dog hele verden som potentielle kunder.

Har 3 produkter til henholdsvis 20$, 40$ og 50$

Så vidt jeg kan forstå er det kun 25% moms for andre EU lande, men kommer man herudover(hvilket jeg i høj grad har tænkt mig) begynder der at være andre spilleregler.

Mit spørgsmål er ganske enkelt hvordan jeg forholder mig til det ift. den obligatoriske ordrebekræftelses mail? - Kan her henvise til forbrugeraftalelovens paragraf 11 stykke 3 ""den samlede pris for varen eller tjenesteydelsen inklusive gebyrer, omkostninger, herunder eventuelle leveringsomkostninger, moms og alle andre afgifter, herunder afgifter eller omkostninger, der ikke betales af den erhvervsdrivende eller pålægges af denne, eller, hvis en nøjagtig pris ikke kan oplyses, grundlaget for beregningen af prisen"

Som tidligere nævnt har jeg dette med i mine Terms and Conditions "The prices for goods shall be those set forth in our order confirmation. All prices are inclusive of taxes, impositions and other charges, including, but not limited to, sales, use, excise, value added and similar taxes or charges imposed by any government authority."

-ROCKFORD

Fra Minsk
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekom!

Du skal blot forholde dig til, at dine kunder handler efter danske vilkår, så det vil sige, at du blot skal skrive din pris inkl. moms på ordrebekræftelsen. Denne skal indeholde andre afgiver, hvis du har nogen af dem. Du skal naturlgvis oplyse dine kunder, at du opkræver moms og måske i note nævne, at det er dansk moms - det er der sikkert nogle "webkøbmænd" herinde, som kan fortælle, hvad er bedst og lovligt.

Med det nu nævner i din ordrebekræftelse, så tager du jo blot højde for, om dine kunder befinder sig et sted, hvor de kan blive ramt af afgifter og lign. af deres lokale myndigheder.

Heldog lykke

Mvh.

Rasmus

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Rasmus.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)