Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad giver man for (god) revision?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



Jeg ved at mange herinde bruge professionelle i forbindelse med firmaets økonomi og derfor vil jeg høre om I kan hjælpe mig med at vurdere min situation.



 



Jeg har fået følgende tilbud fra et revisionsfirma i byen. Det er bestemt ikke det billigste, men måske heller ikke det dyreste. Jeg har den opfattelse at pris og kvalitet rent faktisk kan hænge sammen når det kommer til revisor, forsikring og sågar bank. My mistake?



 



Jeg er en børnetøjsbutik. Jeg bogfører selv i Summasummarum, men skal bruge hjælp til skattespørgsmålene (fradrag mm) og til den udvidede selvangivelse.



 



Her er hvad de skrev:



Vi anslår at revisionshonoraret for 2007 vil være kr. 10.000 + moms.
Dette omfatter kvartalsvis gennemgang af din bogføringsbalance samt udarbejdelse af regnskab og selvangivelse for 2007.

Vi har forudsat at du som aftalt selv konterer, bogfører, laver kvartalsvis momsangivelse samt afstemmer bank og kassebeholdning løbende.

 



Jeg synes jo det lyder at mange penge, på den anden side er det hvad jeg har givet min fagforening plus a-kassen i maaaaange år - tilgengæld uden at få noget igen!.



 



Venter spændt på svar.



 



Mange hilsner



 





Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hernede i Grækenland betaler jeg 1000 Euro om året for min revisor. Inkl ALT. Men mon ikke det skal være lidt dyrere i Danmark? :)

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Hvad pris angår afhænger det meget af hvor kompleks din virksomhed og din privat økonomi er. Herudover betyder det meget for en revisor, i hvilken "kvalitet" han modtager bogføringsmaterialet. Hvis alle balanceposter er stemt af (især bank og kasse) - samt dokumentation herfor, vil det lette revisors arbejde. Han koster jo det samme i timen uanset om han skal beregne skat eller stemme banken af (medmindre han får en elev til det). Tilbuddet forudsætter jo også at netop bank og kasse afstemmes løbende.

 

Alt i alt lyder synes jeg ikke det lyder vildt dyrt - men igen så afhænger det af virksomheden - Du kan evt. prøve at få sat honoraret ned mod garanti om at bank og kasse stemmer, og at revisor må fakturere særskildt herfor hvis dette ikke er tilfældet.

 

Det var blot et par overvejelser herfra. Pøj pøj med butikken.

 

Med venlig hilsen

Mads Riber

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amtrup.

 

Kvalitet og pris hænger ikke altid sammen, dog er en fin indikator at bruge. 10.000 lyder som en fair pris og hvis du skal have en kompetent revisor til at se på det fås det ikke _meget_ billigere. Lidt flere oplysninger om virksomheden vil dog kunne give et lidt bedre svar.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det afhænger helt af omfanget af virksomheden bogføringsmæssigt og beskaffenheden af den bogføring der afleveres. Du har alt andet lige flere posteringer end eks. en konsulentvirksomhed og umiddelbart lyder det rimeligt. Men prøv at indhente et par tilbud mere og kig måske mere på hvem af dem du syntes at du personligt "har det bedst med".    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



Tak for svar til alle.



Jeg har besluttet at tage deres tilbud. Jeg har det godt med at de ligger i byen og at jeg altid lige kan kigge forbi, hvis lokumet brænder. Som ny i branchen, eller rettere sagt, som ny iværksætter, er det rart med et besyv fra folk (jer!) der ved hvad de taler om. Takker.



 Firmaet jeg har valgt har jeg det rigtig godt med. "Min" revisor virker meget detaljeorienteret, og vil gerne holde mig i ørerne. Ikke fordi jeg er et økonomisk rodehovede, men måske mere fordi jeg ikke er så meget til at sidde og fifle med små detaljer. Så jeg føler mig i rigtig gode hænder.



Når forretningen kører vil jeg klart overveje at undersøge markedet yderligere og evt. skifte revisor. Til den tid vil jeg også kende mit behov en del bedre.



På nuværende tidspunkt har jeg omkring 150 posteringer i Summasummarum og jeg åbnede biksen den 14/4 ... Jeg har indtil videre haft en omsætning på omkring 70t. Det er klart at de indledende tiltag, som istandsættelse og indkøb af inventar har gjort sit på posteringskontoen, men der vil selvfølgeligt være en pæn sjat alligevel.



Men som sagt, "mange tak for svar".



Mange hilsner



 



 



 



 



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)