Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret for privat handel

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anser transaktionen for internethandel og det indebærer 14 dages FORTRYDELSESRET for forbrugere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Jeg anser transaktionen for internethandel og det indebærer 14 dages FORTRYDELSESRET for forbrugere.

Men reglerne omkring fjernsalg og fortrydelsesretten i den forbindelse fordrer, at sælger er erhvervsdrivende. Det er ikke tilfældet her.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan være jeg har overset et og andet, men de lange forventningsfulde køer i Føtex efter brugte dankortterminaler, støder jeg ikke på til daglig; der er en formodning for at du er erhvervsdrivende uanset din formelle registrering som sådan og under en eventuel retssag vil du skulle bruge en del tid på at afsvække den formodning og dertil indgå i en dybsindig diskurs'om betydningen af den vare du har solgt, af forbrugeren med rette eller urette vil kunne anses for solgt af en forhandler med de deraf flydende retsvirkninger... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - jeg havde lugtet hvor din argumentation ville gå hen. Men nu kender vi ikke forholdene om sælgers situation, men der skal nok nogle flere salg til før man generelt vil blive anset for at være erhvervsdrivende med  dankortterminaler end den ene. Indrømmet at det nok  ikke er danko rtsterminaler som flest private ligger inde med, men i iværksætterkredse nok ikke så ualmindeligt.

/Henrik

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig virker en dankortterminal ikke ligefrem som noget der bliver handlet specielt meget af private? Du må da have købt den til din virksomhed på et tidspunkt?

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hansen:
For mig virker en dankortterminal ikke ligefrem som noget der bliver handlet specielt meget af private? Du må da have købt den til din virksomhed på et tidspunkt?

Ja måske - men for mit vedkommende har jeg f.ek.s en liggende som en rest efter et virksomhedsophør.

/Henrik

Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Terminalen har stået i en grill, og jeg fik den fordi de har udskiftet den til en trådløs terminalen.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt post..

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Det kan være jeg har overset et og andet, men de lange forventningsfulde køer i Føtex efter brugte dankortterminaler, støder jeg ikke på til daglig; der er en formodning for at du er erhvervsdrivende uanset din formelle registrering som sådan og under en eventuel retssag vil du skulle bruge en del tid på at afsvække den formodning og dertil indgå i en dybsindig diskurs'om betydningen af den vare du har solgt, af forbrugeren med rette eller urette vil kunne anses for solgt af en forhandler med de deraf flydende retsvirkninger... 

Men skal man følge din argumentation gør det jo ikke så meget, for i såfald vil køberen jo også virker erhvervsagtig, og dermed er du igen væk fra Erhverv - Privat handel.. For det jo kun der hvor der er en svag part...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias:

Men skal man følge din argumentation gør det jo ikke så meget, for i såfald vil køberen jo også virker erhvervsagtig, og dermed er du igen væk fra Erhverv - Privat handel.. For det jo kun der hvor der er en svag part...

Men så er du også ovre i, at sælger har solgt en mulig defekt vare, og så gælder almindelige reklamationsret... Så det forbedre næppe TS situation på nogen måde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)