Det offentlig/private samarbejde State of Green lancerede i oktober 2011 portalen www.stateofgreen.com Under udviklingen af denne portal, som er en overbygning på et tidligere projekt, valgte man ikke, at SEO optimere. Dette har i den grad kunnet ses på vores organiske trafik. Dog har vi utrolig meget information, hvilken selvfølgelig giver lidt. Vi har haft Google pagerank 7. Jeg får ansvaret for denne portal i juni og er i den forbindelse begyndt at se på vores Analytics konto. Til min overraskelse begyndte den organiske trafik at falde drastisk i sidste uge (Faldet med 60-70%). Mit spørgsmål er derfor om der er nogen af jer, der kan komme med en forklaring på dette? Som en ekstra information gik vi i luften med vores kinesiske version 1. maj. Kan dette evt. have noget med dette at gøre? Jeg ville blive meget glad, hvis nogen af jer kunne komme med en forklaring? Stil endelig spørgsmål, så skal jeg forsøge at besvare dem. Mvh |
Hej Rasmus
Jeg rendte lige din side igennem. Har I lavet URL'er om efter aktivering af det kinesiske sproglag? Altså tilføjede I eksempelvis /en/ og /cn/ ved denne aktivering, og blev de gamle URL'er da peget videre til de nye adresser?
Ved at søge jeres hjemmeside ud på Google, tyder det på at I har problemer med duplikeret indhold. Jeg kan bladre til side 53 (I har ca. 7.400 resultater), hvorpå der står, at Google har udeladt resultater, som ligner for meget. Er det noget du har kigget efter?
MVH
Jakob