Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop ? syntes det er en jungle !

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har længe gået med en tanke om at der skal en webshop kobles til min forretning. Og i den tid har jeg søgt efter svar på netet - MEN syntes godt nok det er en jungle !

Jeg skal have en webshop med varer der er opdelt i farver og størrelse - 

Eksempel. 

Kunden vælger en t-shirt og skal kunne vælge meller 4 farver og 6 str.

Der skal være billed at netop den t-shirt i den farve som bestilles 

Kunden skal kunne betale med diverse INTERNATIONALE betalingskort

Jeg skal modtage en ordre seddel med kundens ordre specificeret ud 

På kunden ordre bekræftiglese skal der tilføjes fragt og leveringsbetingelserne (som selvfølgelig også skal stå et sted i webshoppen)

Shoppen skal kunne deles op i forskellige kategorier : eksempel Volvo, Daf, Mascot - og under disse hovedkategorier skal der så være mulig at væge : t-shirt, sweatshirt. hue osv - og under disse undermenuer skal det så komme med farver og størrelser.

Sådan er plane for funktionen af webshoppen- skal jeg tænke mere over det ? 

Om den skal laves i det ene eller det andet aner jeg absolut intet om - jeg skal blot kunne udskifte beskrivelser, billeder, str. priser nemt og ligetil 

Er det virkelig nødvendig at lave flere betalings aftaler hvis man skal have eksempelvis 20 forskellige webshop med hver deres domæne navn

Er dr nogle udbyder som kan varmt anbefales til sådan et system ? 

Jeg har kik på Bricksites.dk webshops - de er nemme at redigere i - og opfylder mine betingeler - til dels!

Hvad kan I anbefale ? 

Og hvad betyder alle de der udtryk : Joomla - CCS kode- osv ( ved ikke om jeg har skrevet det korrekt - forsøgte) 

Og ja det er nødvendig at hver enkelt webshop har sit eget domæne da det i sidste ende er kunder der skal købe disse webshops men mig som skal "udstille" mine egne varer deri !

Er den her lange smøre til at overskue eller fuldstændig volapyk ? 

Mvh.

Kenn Bo 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en løsning som smartphone-siden.dk kunne bruges, så sætter jeg det op for dig, mod et link fra siden.

.

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke rigtig se at kunde kan vælge str og farve, samt visning af farver valget ?

Siden er meget simpel - en god ting- men syntes der mangler valgmuligheder !

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt af en jungle, specielt hvis du vil finde noget der fra start passer til dit behov. Kan varmt anbefale dig at bruge magento som også kan alle de ting du ønsker, du kan evt. se vores side som er bygget i det, du kan se det produkt her på vores side, vi skifter dog kun farve, men det kan også bruges til at skifte både størrelse og farve eks.  

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan tilføje alle dine produkter på siden. Så tilføjer jeg produktet et par gange med forskellige størrelse. Så er det et produkt for sig. Nede i bunden (relevante produkter), linker den så til de andre størrelser og farver.

.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i princippet forskellige produkter, men når de ryger i indkøbskurven er det faktisk det samme hovedprodukt, med egenskab farve/størrelse eks. De relaterede produkter bestemt til hovedproduktet, da der ikke er forskel på hvilket relateret produkt det er, selvom produktet skifter farve, i vores tilfælde. Hvis jeg forstod dit spørgsmål rigtig :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn Bo.

Jeg kender kun til Magento, så jeg kan ikke svare på om andre systemer kan håndtere den funktionalitet du ønsker dig. Magento kan, der skal sættes et modul på til at styre visningen af produktet i den købte farve, men resten af det du beskriver bør være standardfunktionalitet.

M.h.t. betalingsaftaler: så vidt jeg husker følger aftalen cvr-nummeret, så hvis du har 20 shops som er ejet af 20 forskellige cvrnumre, så må der skulle 20 aftaler til.

Magento kan sagtens drive forskellige shops fra samme installation, men hvis ikke det er samme cvr.nr. der driver dem, tror jeg du skal have en aftale pr. cvr.nr.

Her er en beskrivelse af vores Magento basis webshop, hvis du vil vide mere, er du naturligvis velkommen til at skrive eller ringe.

Mvh Lars

 

 

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn,

Der er rigtig mange forskellige løsninger og alle vil prøve at sælge dig deres fortrukne løsning.

Vi har lige sat en webshop-løsning op på www.lampeguru.dk og www.grydeguru.dk - Disse køre fra et samlet administrationspanel, men har forskellige produkter og domæner.

De 2 ovenstående webshop køre i et system der hedder Magento og er lidt "tungt" fordi det har utrolig mange funktioner.

sundthe.dk (Under opbygning) er lavet i et noget lettere system og har sine fordele i at det ikke kræver lige så meget serverkraft og er dermed billigere i drift.

Kig på dem og se om det ligner noget du er interesseret i - Hvis det er tilfældet, så er du velkommen til at sende os en mail på info@dan-net.dk eller ringe 28 91 99 11.

Da vi er nystartede og gerne vil have nogle gode referencer, laver vi kvit og frit et udkast til hvordan din shop skal se ud.

Held og lykke ihvertfald :)

Simon Thomassen

Fra Helsinge
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan varmt anbefale Miinto.dk - som jeg selv er bruger af.

Deres webshop modul kan alt det du efterspørger+ den kan intigreres med dit lagersystem.

jeg har så selv lavet en lappeløsning med henyn til at få varene ud af lagersystemet med at have en debitor oprettet i mit kasesystem kun til miinto, så mine varer kommer ud af lageret uden at se ud som svind i regnskabet + det ikke kunstigt påvirker bruttoavancen og giver et forkert billede.

Det udligner jeg så senere hen i min bogføring med indbetalingerne jeg får fra Miinto hver 14 dag.

Men jeg har jo så også en fysisk butik- så derfor er der essensielt for mig at lagersystem og webshop kører sammen. især når man begynder at udbyde 200+ produkter på webshoppen, som samtidig er udbudt i butikken.

Miinto er ihvertfad begyndervenligt til websalg af tøj.

Mvh. Mathias Søndergaard

Moss mode & lingeri

 

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at svare på punktet omkring betalingsaftale, så kræver NETS at man har én indløsningsaftale pr. domæne - det svar fik jeg i hvert fald da jeg kontaktede dem for lidt under et års tid siden.

Det er lige meget om du benytter samme CVR-nummer på alle shops - 1 indløsningsaftale = 1 domæne.

Jeg er dog ret sikker på at du vil kunne benytte fx EPay som betalingsgateway og nøjes med ét abonnement hvor du så har flere indløsningsaftaler og domæner tilknyttet.

Med hensyn til webshop-system, så udvikler jeg selv i PrestaShop, som jeg synes fungerer rigtig fint. Det kan alle de ting du snakker om, og er (efter min mening) noget simplere og nemmere at bruge end Magento.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)