Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporbarhed og valg af regnskabssystem

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I fødevare og medicinalindustrien er det et krav når vi sælger produkter at der er sporbarhed, så vi gennem de forskellige led eventuelt kan tilbagekalde et farligt produkt.

Ligesom med grønsagerne fra Spanien der var mistænkt for at sprede livsfarlig e-coli, skal vi kunne finde frem til hvor produkter ender.

Hvilken teknik og hvilke ERP systemer fungere godt til sådanne opgaver?

Hvordan håndterer I/jeres kunder dette? 

Jeg ved at man kan skrive på fakturaen at det er batch XYZ, men jeg leder efter noget mere avanceret.

Hvad er der på markedet for små virksomheder?

PS. vi leverer til medicinfremstilling hvis det har nogen effekt/der er specielle moduler

MVH Jens

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må siges at være ganske vigtigt ja!

Umiddelbart vil jeg mene at Microsoft Dynamics C5 2010 kan klare det! Jeg har ikke selv brugt denne version af MS's ERP, men jeg mener sporbarhed med serienummer og batch er standard i C5 2010 versionen.

/ Jimmy

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy har ret, C5 kan klare den opgave for dig

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hsi det er GMP du snakker om, kan du ikke benytte noget 3. parts software til dette. Du skal benytte et godkendt program, normalt et FDA godkendt program.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke så meget om GMP, men jeg tror at det BroncoFanDK snakker om er et ERP der kan sikrer at der er fuld sporbarhed på råvarerne, således at han ved præcis hvilke batches der har være "gennem" hans virksomhed i tilfælde af at der opstår problemer med en råvare.

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er præcis sporbarhed i relation til GMP regler jeg taler om, men som jeg opfatter det har Jimmy Rygaard fuldstændig ret i hvad jeg forestiller mig det er.

Remydk hvad mener du med FDA godkendte programmer, og har du eksempler?

Umiddelbart lyder det meget urealistisk for mig at FDA skulle godkende sporingssystemer, idet hele produktionsdelen i farmaceutisk industri bygger på at virksomhederne validerer deres løsninger og så skal være til rådighed for inspektion. Samtidig er FDA jo ikke governing body for resten af verden.

Jeg kender kun til FDA godkendelse af medicinsk software men der er det altid fravigeligt.

Jeg er meget interesseret i at få uddybet.

MVH jens 

 

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Jeg vil da lige gøre dig opmærksom på at Saldi som standard indeholder batch kontrol og serienumre, så du altid kan finde tilbage til hvilken indkøbsordre en salgsordre relaterer til.

Kontakt mig gerne på 4690 2208 for yderligere information.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Minsk
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Visma Business kan bestemt håndtere dette for dig!

Da jeg ikke selv benytter Batch eller andet, kan jeg ikke vise dig det ved et skærmdump.

Jeg ville på mellem 1 og 2 timer sammen med dig vise dig, hvordan dette kunne løses.

Da jeg ikke kender noget til jeres jeres virksomhed, kan det være Visma Business er for dyrt, , men du er velkommen til at kontakte mig for at høre mere.

Mvh.

Rasmus Vinter Sørensen

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)