Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporbarhed og valg af regnskabssystem

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at vide hvad det reelt koster ser det umiddelbart for mig ikke ud til at et system som Visma Business kan noget specielt der gør det meget mere attraktivt end eksempelvis Saldi.

Jeg har i en tidligere virksomhed brugt Summasummarum som er et super lille system - ekstremt brugervenligt, men i relation til regnskabssystemer ser det ud til at Visma formodentligt koster det samme som Microsoft systemerne og at når vi etablerer datterselskaber bliver det en kamp at finde international support, og forventer derfor at et eventuelt system skal udskiftes indenfor en relativt kort tidsramme. 

Jeg ved ikke hvad jeres system koster, og må sige at jeg har svært ved at se hvor det er bedre eller dårligere end andre. 

Fra Minsk
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Jeg sælger ikke Visma Business selv, men leverer support til nogle få kunder.

Min antagelse om prisen er, at ligger lavere end Dynamics AX, men sikkert højere end C5.

Tidligere har jeg arbejdet med Axapta, XAL, C5 og C4.

Tidligere arbejdede jeg, som Visma konsulent, hvorefter jeg var med til starte at starte en virksomhed op, der idag bruger Visma Business og har nogle ting, som ville have kostet dem mange penge.

Mit udgangspunkt nogle tinge er smart i Visma og nogle ting er smart i alle mulige andre systemer. Hvis man kan finde et system, man er glad for, som ikke skal have alverdens speial tilpasning for at gøre nogle ting, er det jo en fordel. Det er jo derfor, at jeg gerne viser Visma.

Jeg kender ikke din virksomhed, og derfor ved jeg ikke, hvad er smart og ikke. Hvis du er hjemhørende på sjælland, så vil jeg tilbyde dig at komme forbi og prøve at symbolisere, hvad Visma kan gøre for dig. Det skal ikke koste dig noget, som helst og da jeg ikke sælger Visma Business, er risikoen for at du køber noget jo ikke særlig stor. 

Mvh.

Rasmus Vinter Sørensen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kris Klintebæk:

Hej Jens

Micosoft Dynamics C5 kan Batch styrring på varenummer.

Link:.
http://www.conceptdata.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=135&Itemid=147

Mvh
Kris

En af det ting der generelt stopper mig fra at bruge C5 er den totale uigennemsigtighed af hvad systemet reelt koster. Det er skruet sammen med licenspriser og et svimlende antal tilkøbsmoduler for hvor meget data du må have i systemet, om du bruger lagerstyring, fakturamoduler.

Når jeg ser en oversigt som denne http://www.software-online.dk/?id=11528 over moduler som man muligvis skal købe for at have et funktionelt system bliver jeg skræmt. Jeg kan ikke helt forestille mig at ting som lovpligtige listeangivelser, debitor og kreditormoduler er tilkøbsvarer. Det virker som du let kan bruge 100000kr på noget der koster 4000kr i et system som SummaSummarum der jo desværre ikke har batchfunktionaliteten. Er det mig der læser det forkert eller skal du hvis du importere og eksportere varer, har lagerføring, styklister, batch styring, betaler løn til folk mv ende op med et system til svimlende summer?

C5 er attraktivt fordi der er så mange der bruger, kender og servicerer det, men det virker som en ukontrolabel omkostning at bruge det. Hvilke størrelsesordner snakker man om for en lille produktionsvirksomhed?

Jeg ved at Visma Business også er anbefalet, men det tyder på at dette system generer sine egne konsulenthonorare ved at håndtere lagerstyringen forkert. Hvilke systemer er realistiske alternativer og hvorfor?

Fra Danmark
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Fra  Acinta Intelligence Technology Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er åbenbart ingen, der har nævnt Microsoft Dynamics Nav (Navision).

Det har større funktionalitet end C5 og koster ikke nødvendigvis mere.

Det, der snyder mest ved C5 i forhold til omkostninger, er, at man betaler for databasestørrelse (ja du læste rigtigt), hvilket man ikke gør for nogen andre ERP systemer, jeg har hørt om.

Men prøv at kontakte f.eks. Vision People ang. Microsoft Dynamics Nav|Navision - de er rimeligt seriøse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Jeg vil godt henlede din opmærksomhed på e-conomic. Det er et let og billigt program du kan læse mere eller få en prøvelicens på følgende link:

http://scan-soft.com/integrationsloesninger/bliv-e-conomic-bruger

Vi laver integrationsløsninger til e-conomic og har udviklet et serienummermodul samt ved små tilretninger vil kunne klare de opgaver du nævner.

Du er velkommen til at læse mere om integrationsløsningerne på www.scan-soft.com eller send en mail til os på salg@scan-soft.com så kan vi få en snak,

Endelig er du selvfølgelig velkommen til at ringe på 2811 4220.

Hilsen

Per Holm-Pedersen

 

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Holm-Pedersen:

Hej Jens

Jeg vil godt henlede din opmærksomhed på e-conomic. Det er et let og billigt program du kan læse mere eller få en prøvelicens på følgende link:

http://scan-soft.com/integrationsloesninger/bliv-e-conomic-bruger

Vi laver integrationsløsninger til e-conomic og har udviklet et serienummermodul samt ved små tilretninger vil kunne klare de opgaver du nævner.

Du er velkommen til at læse mere om integrationsløsningerne på www.scan-soft.com eller send en mail til os på salg@scan-soft.com så kan vi få en snak,

Endelig er du selvfølgelig velkommen til at ringe på 2811 4220.

Hilsen

Per Holm-Pedersen

Bortset fra at Economics specifikt ikke kan og ikke vil levere batchstyring, så er det jo et meget kendt system som mange bruger. De skulle eftre sigende tidligere have kunnet køre dette, men har valgt ikke at levere funktionaliteten.

 

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

knHej Jens

Nu ved jeg ikke om du har fået kigget på SALDI. Eller snakket med Peter Rude.

Men med SALDI er det muligt at skalere så meget, du måtte ønske, da det også er muligt at hente, installere og køre på egen Linux-server, fordi SALDI er Open Source.

Vi anbefaler dog de fleste at benytte vores webtjeneste, da de derved er sikret mod datatab grundet løbende sikkerhedskopiering til flere lokationer. Desuden gemmes sikkerhedskopier fra hver dag i mindst fem år og som kan fås på forlangende.

Desuden er der ikke merpris på en sådan ekstra funktionalitet, som på de fleste andre online-systemer. Medmindre det er ny funktionalitet, som vi gerne udvikler for jer efter regning (og som alle efterfølgende for glæde af). Dette er med til at SALDI er billigt at bruge, og samtidigt øgers funktionaliteten løbende.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Hsi det er GMP du snakker om, kan du ikke benytte noget 3. parts software til dette. Du skal benytte et godkendt program, normalt et FDA godkendt program.

Det er præcist som Remy siger.

Du SKAL dog ikke overholde FDA kravene med mindre du handler med amerikanske fødevare/medicinal virksomheder, eller underleverandører hertil. Dog er FDA kravene en ganske god målestok for hvad det er softwaren skal kunne. Jeg har selv udviklet software som skulle kunne overholde FDA kravene til danske virksomheder, simpelthen fordi der er mangel på anerkendte standarder.

Når vi taler om FDA er der nærmere bestemt tale om "Title 21 CFR Part 11". Det handler meget meget kort fortalt om at du skal kunne stole på dine elektroniske registreringer på samme måde som du stoler på papir. Ændrer man noget på et stykke papir kan det spores, det samme skal man kunne i softwaren. Præcist hvad du efterspørger.

En lille misforståelse i det Remy siger er at man ikke kan få FDA godkendt software. Man kan højst købe software der overholder FDA kravene. Derefter skal man fra virksomhed til virksomhed udføre en del dokumentationsarbejde for at blive godkendt. Arbejdet med dette kan man typisk gøre gennem en erfaren ekstern konsulent.

Har du ikke brug for at blive FDA godkendt kan du derfor nøjes med at lede efter software som blot overholder kravene. Det er som sagt en god målestok for hvad det er du har brug for.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen H.:

Når vi taler om FDA er der nærmere bestemt tale om "Title 21 CFR Part 11". Det handler meget meget kort fortalt om at du skal kunne stole på dine elektroniske registreringer på samme måde som du stoler på papir. Ændrer man noget på et stykke papir kan det spores, det samme skal man kunne i softwaren. Præcist hvad du efterspørger.

En lille misforståelse i det Remy siger er at man ikke kan få FDA godkendt software. Man kan højst købe software der overholder FDA kravene. Derefter skal man fra virksomhed til virksomhed udføre en del dokumentationsarbejde for at blive godkendt. Arbejdet med dette kan man typisk gøre gennem en erfaren ekstern konsulent.

Har du ikke brug for at blive FDA godkendt kan du derfor nøjes med at lede efter software som blot overholder kravene. Det er som sagt en god målestok for hvad det er du har brug for.

Hej Steffen.

Det er en interessant vinkel at bringe CFR21 part 11 ind i debatten. Nu har dette mest med software validering at gøre og fokuserer på sporbarhed af hvem gør hvad, og hvilken indflydelse det har på det endelige produkt.

I vores maskinudvikling er CFR21 part 11 en vigtig parameter. Uden at jeg skal gøre mig til ekspert på CFR21 part 11, så har jeg svært ved at se relationen til et regnskabssystem så længe dette ikke direkte styrer produktionen og produktets kvalitet. Traceability gælder reelt i denne sammenhæng om at have et system der tillader os at gå fra et batchnummer til at finde de kunder der har fået varer fra dette batch.   

Du må meget gerne forklare hvordan du ser CFR21 part 11 som en del af dette, da det i pharmaindustrien primært er login procedurer det styrer, og ændringer i software. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov/SALDI:

knHej Jens

Nu ved jeg ikke om du har fået kigget på SALDI. Eller snakket med Peter Rude.

Men med SALDI er det muligt at skalere så meget, du måtte ønske, da det også er muligt at hente, installere og køre på egen Linux-server, fordi SALDI er Open Source.

Vi anbefaler dog de fleste at benytte vores webtjeneste, da de derved er sikret mod datatab grundet løbende sikkerhedskopiering til flere lokationer. Desuden gemmes sikkerhedskopier fra hver dag i mindst fem år og som kan fås på forlangende.

Desuden er der ikke merpris på en sådan ekstra funktionalitet, som på de fleste andre online-systemer. Medmindre det er ny funktionalitet, som vi gerne udvikler for jer efter regning (og som alle efterfølgende for glæde af). Dette er med til at SALDI er billigt at bruge, og samtidigt øgers funktionaliteten løbende.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Jo Claus,

Jeg har kigget på Saldi og må sige at jeg finder GUI'en meget ufremkommelig.

Det er helt klart en applikation man skal lære at bruge (som C5 var i dos tiden), hvor jeg eksempelvis finder Summasummarum utrolig let at gå til. Den applikation kan dog ikke levere det jeg er efter med sporbarheden, men som bruger er den fantastisk let at gå til.

Jeres applikation ser ud til at tilbyde rigtig meget værdi for pengene mht funktionalitet mv men jeg synes at den er svær at gå til 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)