Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento eller Prestashop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg er stadig søgende efter dem, der skal lave min nye webshop, og pt har jeg 2 interessante kandidater.

De bruger hver deres platform og mener naturligvis begge, at netop deres er bedst. Mit spørgsmål til forum er derfor, hvilken er bedst, - eller de er måske lige gode på hver deres måde?

Mit næste sprørgsmål er, hvad får jeg af løbende udgifter, når jeg har fået udviklet webshoppen?

Der er vel udgifter til f.eks ePay og noget hosting, men hvor meget er det, - og er der andet?

På forhånd tak for svarene.

Mvh Chris

P.S. "Like" www.facebook.com/suitsyou.dk og få besked, når siden går i luften, - og få gode tilbud på skjorter/jakkesæt.
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris.

Både Magento og Prestashop er opensurce systemer, hvilket betyder at de er gratis at benytte. Systemerne har derfor ingen løbende omkostninger.

Der er både ePay, hosting, PBS der skal betales. Derudover kommer selvfølgelig markedsføring osv.

Jeg vil anbefale dig at bruge Prestashop. Det bruger jeg på www.billigegolfbolde.dk, og det er jeg super tilfreds med. På www.iCovers.dk bruger jeg Magento, det er også godt, men jeg synes Prestashop er meget bedre. Det er mere brugervenligt for en nybegynder, og generelt synes jeg det er nemmere at bruge.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger også selv prestashop og er yderst tilfreds! Mulighederne er næsten uendelige.. Og folk udvikler hele tiden diverse moduler og temaer. Så det ret simpelt at gå til!

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv også lige været i gang med at lave en webshop, og der endte jeg med at bruge prestashop, selvom min webhost havde 1-click installer til magento, så syntes jeg det var meget besværligt at få sat det hele op i backend.

Så prøvede prestashop og installerede det selv med sql database osv (lige så let som et phpbb forum) og satte det derefter op i backend, og det var meget mere simpelt end magento, og vareoprettelsen er også noget lettere og hurtigere i prestashop end magento.

Dette er min erfaring med de 2 systemer.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene allesammen.

Jeg overvejer videre. ;)

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også valgt Prestashop efter at have evalueret Magento og er helt enig i at Prestashop er lettere at gå til som begynder. Som jeg ser det så henvender Magento sig til et lidt mere professionelt segment som har brug for at håndtere et stort antal transaktioner. Der opstår hurtigt behov for en solid integration med et økonomisystem og det er en af Prestashop's svage punkter.   

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan f.eks e-conomic da integreres i begge?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Der opstår hurtigt behov for en solid integration med et økonomisystem og det er en af Prestashop's svage punkter.   

Prestashop kan fint integreres med f.eks. e-conomic. Ligeledes kan der integreres med Webpack 2 (sidstnævnte er uundværlig, når man sender pakker)

I øvrigt kan jeg også kun anbefale PrestaShop.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)