Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på website koncept.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle aminoer!

 

Jeg har de sidste par uger udtænkt et koncept med en af mine venner, som vi regner med at få ført ud på nettet.

Jeg ved ikke om der er noget nyt i det, men vi vil i hvert fald gøre det meget nemmere at bruge end de måske allerede eksisterende services.

 

Vi tænker på at lave et website, hvor man får virtuel lagerplads til dokumenter, billeder etc. brugerne skal uploade via en upload form på siden, ELLER de kan downloade et program der opretter en mappe på brugerens computer, og derefter synkroniserer den mappe med hjemmesiden.

Interfacet på den virtuelle lagerplads er AJAX baseret, dvs. at man ikke behøver at opdatere siden en eneste gang.

Der vil være en mappestruktur, hvor man kan rette/slette/tilføje mapper og filer.

Når man uploader filer online, vil der være et "upload-progress-meter" som viser hvor mange % af filen der er uploadet, hvor hurtigt man uploader, hvor mange mb man har uploadet og mangler, og selvfølgelig også forventet tid tilbage på uploadet.

Der vil være en editor på siden, hvor man kan se og ændre sine dokumenter online!

Udover det, vil der også være en email-klient på siden med indbygget spamfilter - selvfølgelig med 1024-bit RSA kryptering.

Der vil også være den hidtil mest avancerede online messenger klient på nettet, som understøtter webcam og mikrofonsamtaler, samt filsending, hvor man kan sende filer fra sin virtuelle lagerplads, eller den pc man sidder på. Man kan naturligvis også modtage filer, og vælge om de skal gemmes på sit lager, eller på pc''en man sidder på.

Brugeren får som standard 25mb som bliver udvidet med 5mb om måneden, der vil også være mulighed for at opgradere pladsen med 5/25/50/100 mb. det vil koste 5 kroner pr. 5mb.

 

Vi ville rigtigt gerne have feedback på ideen, og meget gerne ideer til hvordan vi kunne gøre den endnu bedre.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi tænker på at lave et website, hvor man får virtuel lagerplads til dokumenter, billeder etc. brugerne skal uploade via en upload form på siden, ELLER de kan downloade et program der opretter en mappe på brugerens computer, og derefter synkroniserer den mappe med hjemmesiden.

I skal ihvertfald være kreative, for der findes efterhånden mange af disse services rundt om på nettet, og fælles for de fleste er at den dag de får succes lukker de ned, simpelthen fordi de ikke kan håndtere de store mængder data gratis. Så husk at have dette med i jeres overvejelser.

Ideen med at den synkronisere en mappe synes jeg er rigtig god.

Der vil også være den hidtil mest avancerede online messenger klient på nettet, som understøtter webcam og mikrofonsamtaler, samt filsending, hvor man kan sende filer fra sin virtuelle lagerplads, eller den pc man sidder på. Man kan naturligvis også modtage filer, og vælge om de skal gemmes på sit lager, eller på pc''en man sidder på.

Snakker vi her en helt nye messenger klient, hvor man ikke genbruger sine kontakter fra MSN? For i dette tilfælde synes jeg ligeså godt i kan droppe ideen med mindre i har nogle hemmelige tricks gemt i ærmet. MSN sidder utrolig hårdt lige på dette område, hvor selv Google ikke har formået at få succes med deres klient. Derfor tror jeg også det både vil kræve noget meget nyskabende og skal dække et behov man virkelig mangler, samtidig med en ordenlig røvfuld markedsføring.

Derudover kan jeg ikke lige se hvor den er mere avanceret end andre, udover den kan dele filer fra jeres upload system. MSN har jo også både delemapper, deling af filer, webcam, lyd etc etc.

Jeg tror jeg ville vælge at fokusere mine kræfter andensteds hvis jeg var i jeres sted.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det med datamængden er i hvert fald noget vi vil tage til overvejelse!

 

Vores messenger klient vil blive bygget over MSN netværket, dvs. du får alle dine kontakter med, samt du kan kategorisere dem som live messenger og tilføje/slette/blokere kontaktpersoner. Læg mærke til at jeg ikke sagde at det var et program, men at det hele foregår online - i webbrowseren. Det vil blive bygget PHP og AJAX, dog bliver webcam og lydsamtalerne logisk nok lavet i flash.

 

Tak for indlægget.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Elias

Omend teknologien ikke er særligt kendt, så lyder det som om du har genopfundet WEBDAV (Web-based Distributed Authoring and Versioning. ). Det er en protokol der gør at man fx. får en folder i sin Windows Stifinder, men hvor filerne egentlig ligger på en web server. Bygger jeres løsning på denne protokol, eller hvor adskiller den sig?

Ideen er dog rigtigt god, så kan i være med til at brede udnyttelsen kan der være penge at tjene.

Du kan læse mere om WEBDAV her:
http://en.wikipedia.org/wiki/WebDAV

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)