Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg denne vare i regnskabet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg købte sidste år en større programpakke i USA igennem Amazon.com. Jeg fik den tilsendt til en fætter, og min onkel og tante bragte den tilbage til Danmark. Jeg havde tænkt, at den skulle føres igennem tolden i lufthavnen, men der skete en misforståelse. I stedet fik jeg programpakken i hånden. Jeg kontaktede Skat og forklarede sagen for dem. De kunne ikke hjælpe mig direkte, men anbefalede mig at få hjælp af en pakkedistributions virksomhed, som er vant til at føre sådanne varer ind i landet. Jeg kontaktede PostDanmark og en anden større pakkedistributions virksomhed (som begge var blevet nævnt af skattemedarbejderen), men de kunne heller ikke hjælpe mig. På dette tidspunkt tilmeldte jeg min virksomhed til import og tog ind på skattekontoret. Efter en snak anbefalede de mig at gøre brug af Blue Water Shipping. Jeg tog ud til dem, og de klarede at få varen ført igennem toldsystemet mv. på 20 min. Kort efter fik jeg også en skrivelse fra Skat, hvor der stod det beløb, som jeg skulle bruge ved momsopgørelsen.

Her er mit spørgsmål: De mange problemer og omveje medførte, at varen først blev opgivet til skat i Februar 2012, mens selve varen blev købt i  2011. Hvordan skal jeg bogføre varen i 2011, når den først blev aktiveret overfor Skat i 2012? Skal jeg blot lave et notat om betalingen i regnskabet, som forklaring på købet og ellers vente med at bogføre den til 2012?

Mvh Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bogføre købet, tolden og momsen som en skyldig post i 2011, så du får periodiseret den korrekte omkostning i det korrekte år.

Når regningen betales i 2012, så udligner du gælden i din balance.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

tak for svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)