Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VISMA Business

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik Raun

 

Gennem 5 til 6 år har jeg arbejdet med VISMA og Zpider på bruger niveau.

VISMA er et fleksibelt produkt med en lang række fordele og muligheder.

Produktet kunne måske blive noget af det bedste i verden, men VISMA har en stor svaghed.

VISMA er ikke særlig god til at informere om erfaringer med softwaren i de forskellige versioner og de er heller ikke gode til at svare på mails omkring problemer. Her tænker jeg ikke på de udmærkede og dyre konsulenterne men på VISMA i Herlev og Norge.

Vi mangler simpelthen et forum hvor vi almindelige brugere kan udveksle erfaringer med softwaren og delvis hardwaren. Det gælder både VISMA og Zpider.

Med hensyn til dit lagerproblem ved jeg ikke hvor længe og hvilke versioner du har arbejdet med. Det  kan betydning for fejl i lagersaldi, hvis det er det det er dit problem.

Vi kan håbe at der er brugere af VISMA og Zpider der har tid og energi til af skabe et forum, hvor vi kan mødes uden det koster penge til konsulenter.

Evt. kan vi fysisk mødes 1 til 2 gange årligt, hvor vi kan udveksle de mange gode erfaringer og de kostbare dårlige erfaringer.

Hilsen Zpiderman

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zpiderman

Det er lige præcis det jeg efterlyser - et forum, hvor almindelige brugere kan "snakke" om daglidags brug, tips og tricks, håndtering af problemstillinger etc.

Jeg vil undersøge lidt omkring mulighederne, og så vil jeg gerne arbejde for at stable noget på benene.

Mht. lagerproblemet er det af et omfang som hverken vi eller vores leverandør kan gennemskue, og det er efter sigende sendt videre til Visma. Vi ser dog et problem i at vi som bruger, skal betale konsulenter for at rapportere om fundamentale programfejl, som de alligevel ikke kan løse.

Tak for dit indlæg!

/Jannik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Zpiderman: du må gerne smide mig en privat mail, så har jeg den første kontakt i kartoteket.

Rasmus: jeg vil forsøge at fange dig ved lejlighed, og høre nærmere om de brugere du kender af programmet!

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

 

Jeg forsøgte selv et skabe et forum på www.vismaforum.dk da jeg var kunde selv, men det var sygt svært at få startet det op uden et netværk og adgang til de få visma kunder som findes i dk  :(

Men super initiativ.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny.

Det tror jeg gerne - jeg har ikke umiddelbart nogen idé om hvor mange Visma kunder der er, men hvis jeg kunne få skrabet en håndfuld eller 10 sammen, og få etableret et eller andet sted at mødes virtuelt ville jeg være glad.

/Jannik

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Du kan skrive til mig på mail: bh@dabotek.dk ; Mit navn er Bo Harlev

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Info Solution ApS Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik,

Problemer med negative varepartier kan skyldes 2 ting.

1. At I tillader lageret at gå i negativ (sættes på varens behandlingsmåder)

2. At I tillader reservertioner imod indkøbsordre (sættes i virksomhedsparametre)

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Infokls

Det er nu ikke kun de to nævnte ting, vi har kendskab til en del flere scenarier hvor negative varepartier dannes, nogle scenarier kan man omgåes, og andre er direkte fejl i VB desværre :(

Dbh Johnny

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik Raun.

Vi har talt om at kunne mødes med andres brugere af VISMA og Zpider og udveksle erfaringer uden brug af "dyre" konsulenter.

Først skal vi samle en gruppe, så kan vi altid fast lægge indholdet af møderne.

Indholdet af møderne må aftales nærmere afhængig af de personer der har interesse I at deltage. Emner har vi nok af. Design, lagerstyring, finance, WEB shops, erfaringer med forskellige versioner, hardware ovs. Hvordan kommer vi frem af ovs. Jeg er ikke ekspert men har nogen erfaring. Alle kan være velkomne også konsulenter hvis de har interesse i dette. Måske skal der laves en Internet side hvor brugere kan komme i kontakt med andre brugere. Som udgangspunkt skal det være gratis. Første møde kan evt. være i Kolding hos DABOTEK.

De der har interesse kan skrive til mig på bh@hdabotek.dk

Med venlig hilsen

Bo Harlev

(Zpiderman)

Tilmeldt 31. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vismabrugere,

Jeg ved at denne tråd er meget gammel, men vi er nye i Visma og sidder med nogle af de samme ønsker og behov som i havde i 2012.

Jeg er ansat i en mindre handelsvirksomhed og vores Visma er sat i drift i sommeren 2017 og kører sådan set ok nu på trods af rigtig mange små irriterende opsætningsfejl som vi løbende har fået rettet.

Mit ønske er dog at blive bedre til selv at lave tilretninger i Visma, udvikle vores løsning og klare de småproblemer som opstår ind imellem. Vores konsulent er fin nok, men det er irriterende altid at være afhængig af denne hjælp.

Jeg har ikke modtaget decideret oplæring i Visma, men har set konsulenten over skulderen og derigennem tilegnet mig lidt viden. Jeg har desuden set Iadvice's videoer på youtube ( fint med videoer, men de skulle nok være mere forklarende for at give reel værdi for nye brugere ) og har forgæves søgt efter en vejledning / manual til Visma uden held.

Fik i samlet nogle Vismabrugere og udvekslet noget erfaring tilbage i 2012 ?

Håber at høre fra jer

Thomas Thygesen

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)