Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

80.000 kr i startkapital, ingen kunder?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er en fyr på 22, jeg har lige over 80.000 kr til at starte min virksomhed, jeg har min producent af produkterne (kan skaffe alt hvad hjertet begærer).
Lige nu kan jeg bare ikke skaffe nogen kunder, hver gang jeg kontakter en virksomhed, så får jeg svaret: "Det har desværre ingen interesse i øjeblikket".
Jeg gider ikke til at købe et varelager hjem før jeg er sikker på jeg har nogle kunder der kan købe, men hvordan får jeg fat i dem?
Her er kapitalen ikke et problem, men kunderne. Eller tør jeg bare ikke købe produkterne hjem og så springe ud i det.

Håber på nogle gode svar.

Bedste hilsner,
DAVEM. 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er nogen der gider købe produkterne, så bør du nok overveje om der er et marked for produktet.

Hvor mange har du haft fat i, kan det tænkes at du har haft fat i de forkerte kunder?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo et problem alle virksomheder (stort set) kæmper med. Jeg tror ikke at der er mange her på amino som kan sige, at alle de snakker med er super interesserede i at købe deres produkt, de fleste skal arbejde hårdt for det. Ikke mindst i starten.

Du får sikkert de bedste svar hvis du skriver lidt mere om dit produkt, og hvad du gør for at sælge det.

Mvh Carsten


Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det sådan der er flere jern i ilden.

1. Er træt af at de studerende på landets universiteter skal betale 200-300 kr for en usb,
ville derfor lave et tilbud til universiteterne om at de kunne få usb'er fra 60 kr.
Samt 500 gb harddiske til 200 kr.

2. Sammenklappeligt skærebræt hvor du kan skylle dine grøntsager, samt løfte dem over i panden i løft uden at tabe det hele ud over det hele.
(Vil gerne ud til supermarkederne her, Bilka, føtex, super brugsen osv osv.)

Og så har jeg 2 andre ting der er i støbeskeen. 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Super du er igang! Men du bør nok overveje om de produkter du ønsker at sælge, også er nogen folk gider at købe, og hvis du prøver at afsætte dem til forhandlere, så hvorfor skal de købe dem af dig og ikke deres eksisterende leverandør, som de måske både får en god pris fra, samt en super service.
Med andre ord, hvis du sælger "standard" varer, så skal du finde noget at skille dig ud på, sådan at du ikke bare er en eller anden leverandør i mængden.

Har du købt vareprøver hjem ?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du ville sælge til eleverne, eller til skolen? Hvis det er skolen, så har de helt sikkert en indkøbsordning på IT-udstyr. Hvis det er til eleverne, så kan jeg godt forstå at du render panden imod muren. Hvad skulle et universitet få ud af at du reklamere igennem dem? Så ville det jo ende med at blive en tilbudsklub.

Det sammenklappelige spækbræt - Jeg er meget tvivlende. Det lyder -uden at vide mere- som noget man kan købe på TV shop. Men hvad har du gjort, har du snakket med dansk supermarkeds indkøb f.eks.?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at du forsøger med for mange ting på en gang. Vælg et produkt du virkelig tror på, og så giv det produkt fuld gas.

Hvordan sælger du til universiteterne? Til deres boghandel? De lægger ofte en del avance på ting som ikke er deres kerneforretning. Sådan var det ihvertfald da jeg studerede.

Mvh Carsten

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Carsten. Koncentrer dig om en niche, og byg på den, istedet for at ha´ for mange bolde i luften på en gang.

Du kan evt. undersøge om nogle af de produkter du vil sælge kan dropshippes, så du ikke brænder inde med et lager, hvis det går galt. Hvis det med tiden viser sig frugtbart kan du opbygge dit eget lager derefter.

Du kan læse mere om dropshipping i Amino´s egen Wiki: Hvad er dropshipping?

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da bare starte en webshop :-)

Der er så mange ting du kan købe fra kina, og hvis du spreder din investering på mange varenumre kan du satse på "long tail seo strategien" :-)

Hvis du er københavner med interesse for IT må du gerne kontakte mig for partnerskab hvis du har lyst. Jeg har selv et varelager på lidt under 100.000 som jeg gerne vil have fordoblet værdien af, med henblik på også at fordoble omsætningen også naturligvis. Jeg omsætter i øjeblikket for 20.000 pr. måned (excl moms, fragt m.v.) og har en god fortjeneste på produkterne.

Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, jeg prøver at arbejde videre og så skal i nok høre fra mig før eller siden igen :)
Men nu jeg har jer, er der nogen der kan hjælpe med faktura, hvordan laver man en, opstilling og hvad skal der stå?

Er der måske nogen der har et layout som jeg kan bruge og jeg så bare skal taste mit eget info ind? 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)