Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal han tage i betaling?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rødovre/Skælskør
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 40
Fra  ADboost design- og produktionsbureau Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer 

En zumba instruktør i mit netværk er blevet spurgt om han vil lave en zumba video. Det vil han gerne, men ved ikke hvad han skal tage for den slags arbejde! Er der nogen herinde som kan hjælpe, eller som kender nogen der måske kan?

OBS! Han er rigtig rigtig dygtig! Til hans hold kommer der næsten dobbelt så mange som på andre hold! Så videoen vil blive et hit for dem der hyrer ham ;O)

Mange hilsener

Rikke

www.adboost.dk – Et grafisk designteam uden "varm luft" og dyre bureauregninger!

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Han skal ikke tag noget !!!!

10% royalty sharing med og mulighed til og brug video gratis for sin egen selv(selv/egen firmas promotion , udtagelser osv) Kontakt en god advokat for rigtige kontrakt . 

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart tænker jeg: Ikke noget!

Han skal derimod sørge for at hans navn fremgår tydeligt og at det er nemt af finde frem til ham. Så kan han tjene pengene bagefter på at køre nogle hold som ikke har noget med fitness.dk at gøre (eller hvor han nu er tilknyttet) og tjene kassen på det.

MEN - det hele afhænger i bund og grund af hvad videoen skal bruges til og hvem der producerer den.

Hvis videoen ikke skal vises for særlig mange mennesker (eks. til internt brug for kommende trænere eller lign.) ville jeg helt sikkert tage mig godt betalt for ydelsen. Hvis produceren har penge ville jeg sige 10-20k. Hvis det derimod er til MTV eller der forventes 3 milliarder hits på u-tube ville jeg gøre det gratis mod at fremgå ved navns nævnelse.

Håber det kan bruges til noget - du kan evt. skrive lidt mere om de nærmere omstændigheder.

/Asger

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej zumba instruktører må ikke lave videoer til andre en deres egen hjemmeside, kun maks 2,5 min og kun ren promotion.

de har strenge krav, man kan dog lægge promotion videoer på youtube, max 2,5 min

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Rødovre/Skælskør
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 40
Fra  ADboost design- og produktionsbureau Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :))

Tusinde tak for super gode og hurtige svar alle 3 :)))  Det er nogle rigtig gode råd, som jeg bestemt tror han kan bruge :D Jeg giver dem videre til ham :)

Endnu engang tusinde tak  :D

www.adboost.dk – Et grafisk designteam uden "varm luft" og dyre bureauregninger!

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Først og fremmest vil jeg, som udgangspunkt, tilslutte mig idéen om ikke at tage noget for at medvirke - udover måske royalties eller anden form for sikring af honorar, hvis videoens 'færd' af den ene eller anden grund pludselig skulle gøre det aktuelt.

Sagen er jo, at videoen potentielt set vil give en god 'personal branding', som i mange tilfælde er mere værd en de håndører, man ville kunne få for at medvirke i en sådan video.

Når det så er sagt, så er det næppe helt sort/hvidt - ligesom der sikkert også er mange andre faktorer i spil, end dem der er nævnt her. Derfor vil jeg også gerne henvise til dette indlæg om prissætning, som måske kan give lidt yderligere inspiration til at besvare spørgsmålet. Blandt andet kunne man jo overveje, hvad det er værd for dem, der skal lave videoen - og hvor nemt de har ved at finde andre, der er lige så kvalificerede til at medvirke.

 

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

adboost:

Hejsa :))

Tusinde tak for super gode og hurtige svar alle 3 :)))  Det er nogle rigtig gode råd, som jeg bestemt tror han kan bruge :D Jeg giver dem videre til ham :)

Endnu engang tusinde tak  :D

jeg tror ihvertfald han kan bruge mit råd, man må ikke lave sine egne zumba videoer, zumba er et beskyttet varemærke som har sine egne videoer

5. You are limited to posting promotional videos on your ZIN™ website or on other recognized internet video sites such as Facebook, MySpace, and YouTube. You may not stream, publish or distribute any videos that feature a Zumba® fitness class or that otherwise mention Zumba through any other medium.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Rødovre/Skælskør
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 40
Fra  ADboost design- og produktionsbureau Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope, det mærke er sikret ret godt  ;) Jeg har skrevet en privat besked til dig  ;O)

www.adboost.dk – Et grafisk designteam uden "varm luft" og dyre bureauregninger!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 77
Fra  Ehook.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk på alle os som ikke kender ham og som vil kende ham efter videoen. Det er umiddelbart money in the bank! ;-)

Få hjælp til SEO, Analytics, Wordpress og mere synlighed online hos Ehook.dk. Gratis SEO rapport til dit website / webshop!

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også lige jeg ville undersøge med en advokat om det er lovligt at lave sådan en video, og hvad der i så fald skal til for at lave den.

Har også hørt at Zumba er sådan et satens godt beskyttet vare mærke, hvis et fitness center vil afholde zumba kurser/klasser (eller hvad de kalder dem) så skal de vidst mig bekendt betale en god slat til folkene bag Zumba for at få lov til det.

Og gør han det gratis og sørger for at få sit navn godt ud i videoen så tror jeg også godt han kan forvente en pæn hilsen fra folkene bag Zumba, så tjek lige op på tingene med en advokat inden...

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)